تبیان، دستیار زندگی
ست با شركت جمعی از فضلای حوزه علمیه قم، كه دوره سطح حوزه را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند، برگزار شد.   حجت‌الاسلام جزائری، معاون آموزشی مركز فقهی ائمه اطهار(ع) در حاشیه برگزاری نهمین دوره آزمون موسسه فقهی ائ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از هفت هزار شبهه فقهی توسط مركز فقهی ائمه اطهار(ع) جمع آوری شده است

با شركت جمعی از فضلای حوزه علمیه قم، كه دوره سطح حوزه را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند، برگزار شد.


  حجت‌الاسلام جزائری، معاون آموزشی مركز فقهی ائمه اطهار(ع) در حاشیه برگزاری نهمین دوره آزمون موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مركز در دو مقطع آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌كند كه دانش‌پژوهان در قالب گروههای مختلف علمی، در نگارش جزوات، پاسخ به شبهات و نیز ارائه تحقیق علمی به صورت مكتوب فعال می‌باشند و در مقاطع پژوهشی نیز مباحث تحقیقی و پژوهشی نظیر موضوعات خاص، مسائل مستحدثه، فقه الطب، فقه و حقوق مدنی و ... را مورد تحقیق و مطالعه عمیق قرار می‌دهند.

معاون آموزشی مركز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاكید بر نیازمندی جامعه به مباحث فقهی و گستره این مقوله در زوایای زندگی بشری و اشتیاق طلاب برای ورود به این عرصه، افزود: باید در مباحث حوزوی به فقه توجه بیشتری شود زیرا فقه پویای شیعی پاسخگوی مباحث مختلف از جمله شبیه‌سازی انسان، معاملات، نظام بانكداری و دهها مطلب دیگر است.

وی ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز استعدادها و ظرفیتهای فكری طلاب را از اهداف تاسیس این مركز برشمرد و گفت: ایجاد روحیه نوآوری، توانمند كردن فضلاء در مسایل فقهی روز و در اختیار گذاشتن منابع تحصیلی از اهداف دیگر این موسسه است و در همین راستا علاوه بر ایجاد كتابخانه‌های فقهی غنی، گروههای علمی با تعداد محدود جهت ابراز عقیده و نوآوریهای علمی نیز تشكیل شده است.

حجت الاسلام جزائری با اشاره به توانایی دانش‌پژوهان این مركز در پاسخگویی به شبهات فقهی اظهار داشت: تاكنون بیش از هفت هزار شبهه در ابواب مختلف فقه، توسط دانش‌پژوهان این مركز جمع آوری و دسته‌بندی شده كه در حال پاسخگویی به آنها هستند و در این راستا 80 مقاله تحت عنوان پاسخ به شبهات تنظیم گردیده است.

بنابر گزارش مركز خبر حوزه، وی از تدوین مجموعه مسایل فقهی مستحدثه در امور پزشكی در دو جلد خبر داد و گفت: در علم اصول نیز فعالیتهای پژوهشی عمیقی صورت گرفته است.