تبیان، دستیار زندگی
معاون مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به آمار پشت نوبتی 70 هزار نفری برای دریافت وام ازدواج گفت: دستور داده شده فرزندان بازنشستگان بدون نوبت این تسهیلات را دریافت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزندان بازنشستگان بدون نوبت وام ازدواج می گیرند

معاون مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به آمار پشت نوبتی 70 هزار نفری برای دریافت وام ازدواج گفت: دستور داده شده فرزندان بازنشستگان بدون نوبت این تسهیلات را دریافت کنند.

بخش اجتماعی تبیان

وام ازدواج

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری طرح وام ضروری بازنشستگان کشوری برای سال 96 با حضور وزیر رفاه رونمایی شد. یوسفیان معاون مدیرعامل بانک صادرات در این باره گفت: امسال بانک صادرات در جهت ایفای تعهدات اجتماعی خود علی رغم اینکه در منابع قرض الحسنه به شدت دچار مشکل است، تعهد کرده به 300 هزار بازنشسته تا چهار میلیون تومان وام بدهد.

وی افزود: امروز تفاهم نامه اعطای وام به امضاء می رسد که ارزش این تفاهم نامه و اعتبار وام 1200 میلیارد تومان است. یوسفیان با اشاره به آمار پشت نوبتی 70 هزار نفری برای دریافت وام ازدواج گفت: مدیرعامل بانک صادرات دستور داده است فرزندان بازنشستگان بدون نوبت این تسهیلات را دریافت کنند.

محمود شهشهانی‌پور معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی نیز به مقایسه درآمد صندوق بازنشستگی از سال 88 تا سال 95 پرداخت و گفت: درآمدهای صندوق افزایش 326 درصدی پیدا کرده است و از مبلغ 3100 میلیارد تومان در سال 91 به 10 هزار و 940 میلیارد تومان در سال 95 رسیده‌ایم.

محمود شهشهانی‌پور معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی نیز به مقایسه درآمد صندوق بازنشستگی از سال 88 تا سال 95 پرداخت و گفت: درآمدهای صندوق افزایش 326 درصدی پیدا کرده است و از مبلغ 3100 میلیارد تومان در سال 91 به 10 هزار و 940 میلیارد تومان در سال 95 رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم بخش‌های زیان‌ده را ساماندهی کنیم گفت: تلاش داریم تا در بخش خودرو در آینده‌ای نزدیک خدمات لیزینگی با درصدهای سود پایین به بازنشستگان ارائه کنیم. ما تلاش کردیم شرکت‌های کم بازده و زیان‌ده که در حالت بحران هستند را به وضعیت مطلوب برسانیم که شرکت‌های آپاداناسرام و شرکت خدماتی هواپیمایی آسمان از این جمله هستند.

شهشهانی پور گفت: 2 سال قبل خدمات هواپیمایی آسمان 9 هواپیمای فعال داشت و تعداد زیادی پرسنل حقوق بگیر داشت و بحران‌های زیادی را طی کرده بود؛ موفق شدیم 470 میلیارد تومان از مطالبات دولت را با بدهی‌های شرکت آسمان از طریق رفع قانون موانع تولید تهاتر کنیم که آسمان را از وضعیت زیان‌ده خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه چندین شرکت خود را به بورس برده‌ایم و در چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری کردیم، اظهار کرد: احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمانی، خرید 13.5 درصد از سهام بیمه ملت و احداث مرکز خرید تجهیزات ساختمانی از این جمله هستند.

منبع‌: خبرگزاری فارس