تبیان، دستیار زندگی
کرفس اگرچه تلخ است ولی نوشیدن آن هزاران خاصیت دارد که از آن با عنوان نوش دارویی برای درمان امراض بدن یاد می شود و این امکان را فراهم می کند تا سموم هرچه سریع تر از بدن خارج شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواص جالب و عجیب کرفس

کرفس اگرچه تلخ است ولی نوشیدن آن هزاران خاصیت دارد که از آن با عنوان نوش دارویی برای درمان امراض بدن یاد می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا سموم هرچه سریع‌تر از بدن خارج شوند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

کرفس و آب آن

کرفس یکی از مواد غذایی شفادهنده شناخته شده است و برای بهره‌مندی از فواید آن می‌توانید مصرف آب کرفس را مدنظر قرار دهید. اگرچه می‌توانید کرفس را به‌صورت کامل نیز مصرف کنید، اما بدون تردید این کاری چالش‌برانگیز و دشوار خواهد بود.

گروه سلامت به نقل از «لیو لاو فروت»، آب کرفس از ویژگی ضدالتهابی بالا سود می‌برد و از این رو، برای افرادی که از بیماری‌های خودایمنی مانند فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، میگرن، سرگیجه، سندرم روده تحریک‌پذیر، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما، آکنه، لوپوس، و نقرس رنج می برند، مفید است.

کرفس یک ادرارآور طبیعی است و این امکان را فراهم می‌کند تا سموم هرچه سریع‌تر از بدن خارج شوند. این اثر ادرارآور موجب خروج سدیم اضافی از بدن نیز می‌شود که به طور قابل توجهی در کاهش فشار خون مؤثر است. افزون بر این، کرفس حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام فتالیدها است که بافت دیواره سرخرگ‌ها را آرام می‌سازند تا جریان خون افزایش یافته و فشار خون کاهش یابد.

آب کرفس از ویژگی ضدالتهابی بالا سود می‌برد و از این رو، برای افرادی که از بیماری‌های خودایمنی مانند فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، میگرن، سرگیجه، سندرم روده تحریک‌پذیر، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما، آکنه، لوپوس، و نقرس رنج می برند، مفید است

همچنین، فتالیدهای موجود در کرفس به کاهش کلسترول بد (LDL) از طریق افزایش ترشح اسیدهای صفراوی در کبد کمک می‌کنند. اسیدهای صفراوی بیشتر جریان صفراوی بیشتر را به همراه دارد، که به بهبود گوارش و جذب چربی و کلسترول غذایی منجر می‌شود.

کرفس سرشار از نمک‌های ارگانیک است که سدیم طبیعی را برای بدن انسان تأمین می‌کند (مشابه سدیم دریافتی از نمک طعام نیست) که توانایی تخلیه رسوبات کلسیم از مفاصل و محلول نگه داشتن آن‌ها تا زمانی که به طور مؤثر توسط کلیه‌ها دفع شوند را دارد.

تا حد امکان از انتخاب کرفس‌های ارگانیک اطمینان حاصل کنید زیرا به طور معمول آفت‌کش‌های مختلف روی کرفس‌های معمولی اسپری می‌شوند.

در صورت مصرف روزانه، آب کرفس کامل می‌تواند شرایط سلامت و گوارش شما را تنها طی یک هفته به طور کامل تغییر دهد.


منبع: جام جم آنلاین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.