تبیان، دستیار زندگی
ود وظیفه اصلی مرکز تخصصی تبلیغ، پرورش نیرو برای تبلیغ علوم دینی و تولید روش های تبلیغ و ارائه کارهای علمی و تدوین شیوه های نوین تبلیغی برای گروه ها و اقشار مختلف است. مدیر مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ در گفتگو با مهر گفت:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایت اینترنتی آموزش مبلغان حوزوی ایجاد می شود

وظیفه اصلی مرکز تخصصی تبلیغ، پرورش نیرو برای تبلیغ علوم دینی و تولید روش های تبلیغ و ارائه کارهای علمی و تدوین شیوه های نوین تبلیغی برای گروه ها و اقشار مختلف است.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ در گفتگو با مهر گفت: وظیفه اصلی حوزه، تبلیغ است و اگر حوزه و تمامی بخش ها و فعالیت های علمی آن را بخش تولید علم بدانیم، تبلیغ ابزاری برای توزیع این فرایند است. وظیفه اصلی این مرکز تخصصی پرورش نیرو برای بیان این فراورده های علمی به مردم است.

حجت الاسلام "محمد حسن نبوی" افزود: هدف دوم این مرکز تولید روش های تبلیغ و ارائه کارهای علمی و تدوین شیوه های نوین تبلیغی برای گروه ها و اقشار مختلف است. برای این دو هدف، آموزش مبلغ در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز پیگیری و انجام می شود.

وی گفت : این مرکز در سطح دو با عنوان رشته تربیت راهنما (درسطح کارشناسی) فعالیت خود را شروع کرد و در ادامه در همین سطح، چند شعبه در شهرهای اهواز، اصفهان، قزوین و مشهد تاسیس کرد. همچنین این مرکز در سطح سه (کارشناسی ارشد) نیز با سه گرایش کودک و نوجوان، تبلیغ خارج از کشور و داخل کشور در قم دانش پژوه پذیرفت.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ گفت: این مرکز مدتی در سطح چهار طلبه گرفت، بعد با بافت جدید آموزشی در سطح دو حوزه نیز رشته تربیت راهنما را شروع کرد. در سه سطح طلاب دو سال تحصیل کرده و فارغ التحصیلان این سطح در صورت احراز شرایط در مقطع دکتری مشغول می شوند. در این سه سطح تاکنون 300 نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: آموزش های تبلیغ نیز در سه بخش عمده ارائه می شود. بخش اول علوم مورد نیاز مبلغ است. در کارشناسی ارشد گرایش های تخصصی ایجاد شده و در آن مهارت های تبلیغی، شیوه های انتقال پیام، شیوه های مختلف کار تبلیغی مانند جامعه شناسی تبلیغ، روان شناسی تبلیغ، مدیریت تبلیغ، مدیریت مراکز فرهنگی، فن خطابه و شیوه های عملی کاروزی ارائه می شود. در سطح دکترا نیز در زمینه روش های تبلیغ و تولید روش های نوین تبلیغی تلاش می شود.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ گفت: در این مرکز در زمینه های دیگر نیز فعالیت صورت می گیرد. تبلیغ اینترنتی که در آن نخبگان تبلیغ پس از گذراندن دورهای تبلیغ اینترنتی فعالیت در این زمینه را آغاز می کنند و ایجاد اولین کتابخانه تخصصی تبلیغ در این مرکز آموزشی شامل کلیه کتاب های منتشر شده در زمینه تبلیغ از فعالیت های دیگر است.

وی گفت : ایجاد مرکز آموزش سفیران هدایت در قم و 18 شعبه دیگر در شهرهای مختلف کشور نیز از فعالیت های دیگر است که با اسقبال فراوان مواجه شده است و به همین علت سال جدید نیز 12 شعبه دیگر ایجاد خواهد شد. در این دوره ها آموزش های حوزوی تغییر اساسی یافته و توانسته است شیوه جدیدی در آموزش و تبلیغ ایجاد کند. ایجاد سایت اینترنتی مرکز تخصصی تبلیغ و آموزش اینترنتی مبلغان از برنامه های آینده این مرکز است.