تبیان، دستیار زندگی
ند   ‪ ۴۲۰‬دانش‌آموزاین استان تابستان امسال به زیارت خانه‌خدا مشرف می‌شوند. "محمد احسانی" سه‌شنبه شب در همایش آموزشی توجیهی زایران دانش‌آموز كه با عنوان "طواف یار" برگزار شد، افزود: سهمیه امسال این استان برای اعزام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‪ ۴۲۰‬دانش‌آموز استان سمنان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند

‪ ۴۲۰‬دانش‌آموزاین استان تابستان امسال به زیارت خانه‌خدا مشرف می‌شوند.

"محمد احسانی" سه‌شنبه شب در همایش آموزشی توجیهی زایران دانش‌آموز كه با عنوان "طواف یار" برگزار شد، افزود: سهمیه امسال این استان برای اعزام دانش‌آموزان به مكه‌مكرمه نسبت به پارسال ‪ ۵۰‬نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینكه دانش‌آموزان دختر و پسر هر كدام در قالب دو كاروان به خانه خدا اعزام می‌شوند ،گفت: كاروان دختران هجدهم تیرماه و كاروان پسران پنجم و یازدهم شهریور عازم سرزمین وحی می‌شود.

به گفته وی، ‪ ۱۰۰‬نفر از دانش‌آموزان زایر خانه خدا استان سمنان را دانش- آموزان بسیجی تشكیل می‌دهند.

احسانی در خصوص تسهیلات اعطایی به دانش‌آموزان زایر خانه خدا گفت: هزینه سفر این دانش‌آموزان یك میلیون ریال كمتر از كاروان‌های عادی است و به برخی از دانش‌آموزان نیز وام سفر داده می‌شود.

وی با اشاره به كوتاه‌تر بودن زمان انتظار حج دانش‌آموزی نسبت به‌كاروان- های عادی و اعزام یك مربی به‌ازای هر ‪ ۲۰‬دانش‌آموز افزود: امسال در كاروان- های دختران یك روحانی خواهر فعالیت می‌كند.

دراین مراسم كه در سالن شهید مطهری سمنان و با حضور حجاج نوجوان برگزار شد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مسوولان محلی حضور داشتند.

امسال ‪ ۱۲‬هزار نفر از دانش‌آموزان كشور به خانه خدا اعزام می‌شوند.