تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی، مرزبانی از فرهنگ و دین مسلمانان را امری مشكل و در عین حال مورد توجه خداوند دانست.  حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی كردس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد اختلاف از برنامه های صهیونیسم و استكبار جهانی است

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی، مرزبانی از فرهنگ و دین مسلمانان را امری مشكل و در عین حال مورد توجه خداوند دانست.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی كردستان، اظهار داشت: خدمات و فعالیت های فرهنگی و اسلامی در كشور ما مورد رضایت حضرت حجت (عج) می‌باشد. از سوی دیگر كار كردن در نقاط مرزی كشور بسیار سخت و دشوار و به همان اندازه مورد عنایت پروردگار است.
وی وجود افراد افراطی را یكی از مشكلات مناطق حاشیه‌ای كشور عنوان كرد و گفت: برخی افراد دست به اقداماتی می‌زنند كه در مسیر رسیدن ما به اهداف اسلامی مانع ایجاد می‌كنند. افراطیان را باید بیدار كرد. شیخ طوسی چگونه رفتار كرد در حالی که بغداد مركز شیعه و سنی بود. رفتارها را باید تعدیل نمود، در غیر این صورت كارها خراب می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان این كه افرادی با سوء نیت به دنبال ایجاد اختلاف هستند، افزود: اخیرا در مراكز خاصی از كشورهای همسایه كتاب هایی نوشته شده كه اگر پخش شود، اختلافات شدیدی به وجود می‌آید. دشمن، مقدسات اهل تسنن را در قالب خطرناکی مورد انتقاد قرار داده و آن را به نام شیعیان منتشر می کند.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی تاكید كرد: ما باید به شیعیان و سنی ها هشدار دهیم تا آن ها بدانند پول‌هایی كه امریكا برای ایجاد اختلاف در نظر گرفته، برای چنین اقداماتی هزینه می کند. یك عده مامورند تا بر روی اختلافات قومی، مذهبی و منطقه‌ای كار كنند. ما باید جلوتر از آن ها ترفند‌هایشان را خنثی كنیم. تمام حوادث موجود با چند واسطه به غرب و اسراییل ختم می شود.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی با هشدار نسبت به ایجاد جنگ داخلی در عراق، تصریح كرد: دشمنان به شدت قصد دارند در عراق اختلاف ایجاد کنند و اگر تلاش‌های آن‌ها به نتیجه برسد، عراق تجزیه و مستعمره غرب می‌شود.
وی در پایان به جذب جوانان اشاره کرد و توضیح داد: هر جوانی به یك موضوع علاقه دارد. باید از راه صحیح به جذب جوانان اقدام كنیم.