تبیان، دستیار زندگی
«سموئل ال. جکسون» بازیگر سرشناس سینما در سریالی تلویزیونی ایفای نقش می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«سموئل ال. جکسون» در یک سریال بازی می‌کند

«سموئل ال. جکسون» بازیگر سرشناس سینما در سریالی تلویزیونی ایفای نقش می‌کند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
سموئل ال. جکسون

«سموئل ال. جکسون» بازیگر باسابقه و پرکار آمریکایی در سریال تلویزیونی «پیرمرد» نقش اصلی را بازی می‌کند.

این مجموعه تلویزیونی بر اساس رمانی از «توماس پری» که امسال منتشر شده، ساخته می‌شود. «جکسون» که در آثار مشهوری چون «پارک ژوراسیک»، «پالپ فیکشن» (داستان عامه‌پسند)، «هشت نفرت‌انگیز» و «جانگوی آزادشده» بازی کرده، در این سریال نقش مردی بازنشسته را بازی می‌کند که فعالیت‌های پیشین‌اش در سازمان جاسوسی برایش دردسرساز می‌شود.

«جاناتان ای. استین‌برگ» کارگردانی «پیرمرد» را بر عهده گرفته و «وارن لیتل‌فیلد» که سریال‌های موفقی چون «فارگو» و «قصه ندیمه» را در کارنامه‌اش دارد، تهیه‌کننده این اثر است.

«جکسون» که حالا ۶۸ سال دارد، دارای سابقه‌ای ۲۵ ساله در عرصه سینماست که حضورش در تلویزیون هم مانع فعالیت‌های سینمایی‌اش نمی‌شود. او در فیلم جدیدش که اثری اکشن است و «محافظ شخصی هلتمن» نام دارد، روبروی «رایان رینولدز» هنرنمایی می‌کند. او در قسمت دوم «باورنکردنی‌ها» هم نقشی دارد و در «کاپیتان مارول» هم بازی می‌کند.

سریال «پیرمرد» مراحل پیش‌تولید را پشت سر می‌گذارد و هنوز مشخص نیست از چه شبکه‌ای پخش می‌شود.

«سموئل ال. جکسون» بازیگر آمریکایی و نامزد جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا است. فیلم‌هایی که تاکنون «جکسون» در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ به فروش چهار میلیارد و ۶۲۶ هزار دلار دست یافته‌اند که فیلم «انتقام‌جویان» با بیش از ۶۲۳ میلیون دلار سرآمد آن‌هاست و بنابراین او پس از «هریسون فورد» با چهار میلیارد و ۶۹۹ دلار، پولسازترین بازیگر تاریخ سینماست.

از فیلم‌های معروف وی می‌توان به «پالپ فیکشن» (۱۹۹۴)، «زمانی برای کشتن» (۱۹۹۶)، «پارک ژوراسیک» (۱۹۹۳)، «دریای عشق» (۱۹۸۹)، «رومنس واقعی» (۱۹۹۳)، «مذاکره‌کننده»، «جانگوی آزادشده» و «سه ایکس» (۲۰۰۲) اشاره کرد.


منبع: ایسنا