تبیان، دستیار زندگی
شد  دومین دوره آزمون ورودی دكترای دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به‌آستان قدس رضوی با شركت ‪ ۱۱۹‬نفر داوطلب روز دوشنبه در مشهد برگزار شد.  داوطلبان در این آزمون در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث،فلسفه و كلام اسل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمون دوره دكترای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار شد

دومین دوره آزمون ورودی دكترای دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به‌آستان قدس رضوی با شركت ‪ ۱۱۹‬نفر داوطلب روز دوشنبه در مشهد برگزار شد.

داوطلبان در این آزمون در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث،فلسفه و كلام اسلامی ، حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی با یكدیگر به رقابت پرداختند.
دارندگان مدرك فوق لیسانس اعم از طلاب علوم دینی و غیره در این آزمون شركت كردند.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون نحوه پذیرش را از طریق آزمون كتبی و مصاحبه ذكر كرد.
حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه افزود: نتایج آزمون در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت این دانشگاه، سایت حقوقدانان و روزنامه‌ها اعلام می‌شود.
وی مواد امتحانی آزمون را شامل دروس عمومی و تخصصی هر رشته دانست و افزود : این امتحان در سه روز به صورت دو جلسه صبح و عصر برگزار شده است .
وی ادامه داد : دانشگاه علوم اسلامی رضوی هم اینك ‪ ۷۰۰‬نفر دانشجو در دوره‌های كارشناسی ، كارشناسی ارشد و دكترا دارد كه ‪ ۴۰‬نفر از دانشجویان آن اتباع خارجی هستند.
حجت‌الاسلام فرزانه افزود: در دوره كارشناسی این دانشگاه ،رشته‌های علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و كلام اسلامی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی ، تاریخ اسلام ، تاریخ فرهنگ ، تمدن ملل اسلامی ، حقوق و علوم حدیث دایر است .
وی بیان كرد:این دانشگاه برای دوره كارشناسی ارشد نیز رشته‌های حقوق خصوصی ، حقوق بین‌الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، فلسفه و كلام اسلامی، علوم قرآنی و فقه و مبانی و حقوق اسلامی را تاسیس كرده است .
وی در پایان گفت : نخستین آزمون دكترای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال ‪ ۱۳۸۱‬برگزار و هشت نفر در دو رشته علوم قرآنی و حقوق خصوصی پذیرفته شدند و اكنون آنها در حال امتحان جامع و تهیه " تز" خود می‌باشند.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال ‪ ۱۳۶۳‬تاسیس و در سال ‪ ۱۳۷۴‬دروس آن مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفت.