تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جهت انسجام بخشی به صنایع دستی استان و ایجاد بازار فروش مناسب، شهرک صنایع دستی در کرمانشاه ایجاد می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرمانشاه صاحب ۲ بازارچه دائمی صنایع دستی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جهت انسجام بخشی به صنایع دستی استان و ایجاد بازار فروش مناسب، شهرک صنایع دستی در کرمانشاه ایجاد می‌شود.

بخش گردشگری تبیان
صنایع دستی

جلیل بالایی در نشست هم اندیشی راه اندازی شهرک صنایع دستی که در محل هتل پارسیان برگزارشد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان تولید مسنجمی از صنایع دستی وجود ندارد، بطوریکه میزان تولید و اینکه چه تولید می شود مشخص نیست.

وی عنوان کرد: آنچه که به صنایع دستی قدرت می بخشد انسجام، سازمان، تشکیلات و ایجاد حلقه ها و زنجیره هاست، لذا باید این توان های پراکنده ای که نفس صنایع دستی استان را گرفته، جمع کرد.

وی ادامه داد: برداشت سازمان صنایع دستی از وضعیت صنایع دستی کشور این است که اگر بازار فروش داشته باشیم، صنعتگران ما منسجم می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این بازار فروش، روش های مختلفی دارد که یکی از بهترین روش های آن ایجاد نمایشگاه ها، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و ایجاد بازارچه ها است که استان کرمانشاه از این حداقل هم برخوردار نیست.

آنچه که باعث گرانی 20 تا 50 درصدی محصولات و کالاها در همه حوزه های اقتصادی برای مصرف کنندگان می‌شود، هزینه ویترین است. صنعتگران قدرت اجاره یا خرید مغازه در مکان های پررفت و آمد شهر را ندارند و اگر هم زمانی قدرت انجام این کار را داشته باشند خریدار علاقه ای به خرید با قیمت بالا ندارد.

بالایی از راه اندازی نخستین بازارچه دائمی عرضه و فروش صنایع دستی در کرمانشاه ظرف یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: این بازارچه که دارای 20 غرفه است می تواند بخشی از تولیدات صنعتگران استان را پوشش دهد. علاوه بر این، طبقات خانه قدیمی صنایع دستی که در خیابان دبیر اعظم واقع شده را ظرف ماه آینده آماده سازی خواهیم کرد تا به محلی برای عرضه و فروش صنایع دستی تبدیل شود. بدین ترتیب دو مکان دائمی عرضه و فروش صنایع دستی در کرمانشاه خواهیم داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه که باعث گرانی 20 تا 50 درصدی محصولات و کالاها در همه حوزه های اقتصادی برای مصرف کنندگان می‌شود، هزینه ویترین است. صنعتگران قدرت اجاره یا خرید مغازه در مکان های پررفت و آمد شهر را ندارند و اگر هم زمانی قدرت انجام این کار را داشته باشند خریدار علاقه ای به خرید با قیمت بالا ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای مجازی امروزه هزینه ویترین، انبارداری و حمل و نقل را حذف کرده است، گفت: این فضا به حمایت از مصرف کننده می پردازد. محصول را راحت تر، بهتر، در زمان کمتر و با کاهش 20 درصدی قیمت به دست مصرف کنندگان می رساند.

وی بر لزوم آشنا شدن صنعتگران استان با بازار الکترونیکی تاکید و عنوان کرد: روی بحث بازاریابی و فروش محصولات از طریق فضای مجازی باید تلاش کنیم.

بالایی خاطرنشان کرد: شهرک های صنایع دستی باید تشکیل شوند، زیرا وقتی 10 کارگاه در کنار هم باشند دسترسی به مواد اولیه راحت تر می شود و هزینه حمل مواد نیز کمتر خواهد شد. تا زمانی که این انسجام نباشد صنعتگران ما بازار فروش مناسبی ندارند.

منبع: ایسنا