تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ملت عراق را در معرض امتحانی بزرگ از جانب خداوند ارزیابی كرد و ولایت پذیری را عامل اصلی ایجاد وحدت در بین مردم این کشور دانست.  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، امروز در دیدار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولایت پذیری عامل اصلی ایجاد اتحاد است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ملت عراق را در معرض امتحانی بزرگ از جانب خداوند ارزیابی كرد و ولایت پذیری را عامل اصلی ایجاد وحدت در بین مردم این کشور دانست.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، امروز در دیدار جمعی از خواهران مربی قرآن كمیته امداد امام خمینی (ره) عراق، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی كمیته امداد، قابل تقدیر است.
وی با اشاره به شرایط فعلی كشور عراق، روحیه اتحاد و ولایت‌پذیری مردم عراق را مهم‌ترین عامل ایجاد اتحاد و همدلی دانست و گفت: اتحاد مردم عراق به واسطه ایمان و ولایت‌پذیری آن هاست. مردم عراق در شرایط فعلی در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته‌اند و امیدواریم آن ها از این امتحان سربلند بیرون بیایند.
این مرجع تقلید خدمت به مستضعفان و محرومان را از مهم‌ترین اهداف اسلام برشمرد و تصریح كرد: توجه به عراق مسأله اول ما و همه شیعیان است. ما خود را در حوادث و غم های مسلمانان عراق شریك می‌دانیم. با توجه به این که همه از سرنگونی صدام خوشحال هستند، ولی هر روز شاهد كشتار مردم مظلوم این كشوریم.
وی خواهران و برادران عراقی و ایرانی را برادران ایمانی معرفی كرد و افزود: به بانوان ایرانی و عراقی توصیه می‌كنم كه در حوادث به وجود آمده تحت تاثیر غرب گراها قرارنگیرند و هویت اسلامی و بومی و سنت های خود را حفظ كنند.