تبیان، دستیار زندگی
31 كتابخانه سیاركانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به صورت هم زمان روز یك شنبه 8 مرداد 1396 درآیینی آغاز به كار می كنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

31 كتابخانه سیار كانون راهی روستاهای كشور می ‌شود

31 كتابخانه سیاركانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به صورت هم‌زمان روز یك‌شنبه 8 مرداد 1396 درآیینی آغاز به كار می‌كنند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

31 كتابخانه سیار كانون راهی روستاهای كشور می ‌شود

به گزارش مركزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، با آغاز به كار این 31 كتابخانه سیار كه در مراسم رسمی آن محمدرضا واعظ ‌مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی كشور و علیرضا حاجیان ‌زاده مدیر عامل كانون سخنرانی دارند، تعداد مراكز كانون چهار رقمی می ‌شود و به 1012 می ‌رسد.

این آیین ساعت 10:30 صبح روز یك‌شنبه 8 مرداد در سالن كنفرانس مركز آفرینش ‌های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می ‌شود.

كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در حال حاضر دارای 118 كتابخانه سیار روستایی و 20 سیار شهری است كه با آغاز به كار این 31 كتابخانه، تعداد آن به 169 مركز سیار در سراسر كشور می ‌رسد.

كانون هم چنین دارای 787 مركز ثابت و 56 كتاب‌خانه پستی است كه جمع آن ‌ها به 981 مركز می ‌رسید ولی با آغاز حركت خودروهای سیار جدید از محوطه مركز آفرینش‌ های فرهنگی هنری كانون به نقاط مختلف كشور تعداد آن‌ها به 1012 افزایش پیدا می‌كند.

مراكز سیار كانون كتاب‌خانه‌‌هایی است كه در آن مربی به منظور توسعه فرهنگ كتاب ‌خوانی و كشف و پرورش استعدادهای كودكان و نوجوانان با یك دستگاه خودروی مجهز به كتاب و امكانات فرهنگی هنری به روز به روستاها و مناطق شهری كم برخوردار از امكانات فرهنگی مراجعه كرده و فعالیت‌ های متنوعی را به مخاطبان خود (6 تا 17 سال) ارایه می‌ كند.

خدمت‌ رسانی سیار كانون پرورش فكری به كودكان ایرانی از سال 1345 و ابتدا با استفاده از چهارپایان به كودكان عشایر قشقایی در استان فارس آغاز شد و بعدها كتاب‌خانه ‌های سیار كانون با استفاده از خودروهای مختلفی مانند جیپ، لندرور، مینی ‌بوس، اتوبوس و... در مسیر روستاهای كشور و توسعه فرهنگ كتاب ‌خوانی در ایران قرار گرفتند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش