تبیان، دستیار زندگی
یم   مسوولین انجمن مسلمانان مقیم كانادا، طی نشستی مطبوعاتی كه دیروز در مونتریال كانادا برگزار شد تاكید كردند: مسلمانان مقیم كانادا، به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی مبنی بر احترام به قوانین كشوری كه در آن ساكن‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی مبنی بر رعایت قوانین كشور، پایبندیم

مسوولین انجمن مسلمانان مقیم كانادا، طی نشستی مطبوعاتی كه دیروز در مونتریال كانادا برگزار شد تاكید كردند: مسلمانان مقیم كانادا، به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی مبنی بر احترام به قوانین كشوری كه در آن ساكن‌اند، كاملا پایبندند.

لیندا كلارك، یكی از مسؤولین انجمن مسلمانان كانادا، تاكید كرد: آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع دینی و شیعی طی فتوایی از مسلمانان سراسر دنیا خواسته‌ اند تا نسبت به قوانین كشوری كه در آن ساكن هستند مستلزم و پایبتند باشند و از هرگونه اعمال مخالف قانون آن كشور پرهیز كنند.
وی تصریح كرد: مسلمانان كانادا رسما حمایت خود را از این فتوا اعلام می دارند و از تمامی مسلمانان سراسر دنیا نیز می خواهند تا نسبت به این دستور اسلامی مستلزم باشند. مسؤول انجمن مسلمانان كانادا اعلام كرد: آیت الله العظمی  سیستانی همچنین از مسلمانان خواسته‌اند تا از هرگونه اعمال خشونت آمیز و افراطی در كشور بپرهیزند و میهمانان قانونمندی برای كشوری باشند كه در آن زندگی می‌كنند.
شایان ذكر است: نبیل عباس ،نماینده آیت الله العظمی سیستانی در آمریكای شمالی، چندی پیش فتوای مذکور آیت الله العظمی سیستانی را به مسلمانان كانادا و آمریكای شمالی اعلام و تاكید كرد: مسلمانان ساكن در غیر از كشورهای اسلامی تلاش کنند تا زندگی مسالمت آمیزی را با شهروندان كشورهای محل زندگی خود بنا كنند.
وی همچنین اعلام كرد: آیت الله العظمی  سیستانی از تمامی مسلمانان خواسته است تا هیچ ناراحتی ای برای قوانین و ارزشهای مورد احترام كشورهای محل سكونت خود ایجاد نكنند و كاملا به مقررات آن كشور پایبند باشند.