تبیان، دستیار زندگی
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گردهمایی مدیران هم اندیش و مجری برنامه تدبیر در دوره ابتدایی با حضور شکوهی معاون مدیرکل دفتر ابتدایی, کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 , جهان آرای معاون آموزش ابتدایی و مدیران منتخب مناطق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیران باید ازتوانایی تحلیلگری و رهبری آموزشی تربیتی برخوردار باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گردهمایی مدیران هم اندیش و مجری برنامه تدبیر در دوره ابتدایی با حضور شکوهی معاون مدیرکل دفتر ابتدایی, کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 , جهان آرای معاون آموزش ابتدایی و مدیران منتخب مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران در محل باشگاه فرهنگیان منطقه  2 برگزارشد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مدیران باید ازتوانایی تحلیلگری و رهبری آموزشی تربیتی برخوردار باشد

در این جلسه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تقویت نحوه ارزشیابی کیفی توصیفی اظهارداشت: بن مایه های مطالعاتی قوی در دوره ازمایشی اجرای این طرح وجود داشته و نگاه های علمی و تطبیقی هم چنان در این خصوص ساری و جاری است.

جهان آرای اجرای برنامه تدبیر را در راستای دستیابی به کیفیت آموزش و یادگیری در نظام آموزشی و ارتقای عملکرد مدارس در دوره ابتدایی و یک برنامه مکمل قلمداد نمود که انگیزه بهتری به همکاران و ارتقای کیفیت مدارس می بخشد.

وی مدیران و کارشناسان حاضر در این کارگاه آموزشی را به عنوان پیشگامان خدمت در حوزه ابتدایی مناطق معرفی نمود و افزود: تهران همواره از جایگاه الگویی و مرجعیت در کشور برخوردار است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران بر اجرای دقیق و مراقبت از برنامه درس ملی تاکید نمود و ابراز امیدواری نمود تا با تلاش همه همکاران محترم در مدارس و مناطق, آینده زیبایی برای دانش آموزان خلق شود.

در ادامه این کارگاه و جلسه هم اندیشی, دکتر شکوهی معاون مدیرکل دفتر ابتدایی فلسفه تشکیل این جلسه را نهادینه کردن این طرح در مدارس تهران و تبیین چارچوب و ساختار برنامه تدبیر عنوان نمود و اضافه کرد: این طرح شامل تفکر,  برنامه ریزی, اجرا, ارزیابی و اصلاح می باشد

وی با تاکید بر داشتن تفکر استراتژیک و آینده نگری با نگاه به آینده پژوهی, افزود: نقشهای متفاوتی امروز از مدیران انتظار می رود. نگاه و مطالبات والدین امروز با چند سال قبل متفاوت شده است. دانش اموزان نیز به عنوان مشتریان؛  مخاطبین و بهره برداران اصلی از خدمات ما دچار تغییر شده اند و بچه های امروز انتقاد, استدلال و تحلیل را  بزرگان می آموزند.

شکوهی بر داشتن برنامه توسط مدیران مدارس تصریح نمود و افزود: منابع انسانی به عنوان یک سرمایه و دارایی مدرسه هستند. امروز مدیر نقش مذاکره کننده توانمند را ایفا می کند که باید توانایی تحلیلگری و رهبری اموزشی تربیتی را نیز برخوردار باشد.

معاون مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدیریت را امری هوشمندانه, آگاهانه و هدفمند بیان نمود که نیازمند تفکر و اندیشیدن است.

وی ثمره این تفکر را برنامه ریزی دانست و گفت: یکی از ویژگی های برنامه خوب, متعهدانه بودن ان است. برنامه متعهدانه موجب افزایش مشارکت و انگیزه همکاری می شود.

شکوهی ضمن تاکید بر اجرای فعالیت های توسعه ای اظهارداشت: مهم این است که مدرسه مدبرانه مدیریت شود. برنامه تدبیر تفکر و آغازی دوباره است, این برنامه فعالیت جدیدی را برای مدیر تعریف نمی کند و هدف ارتقا و بهبود کیفیت واحدهای آموزشی را دنبال می کند.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم, کارگاه های آموزشی برای تبیین برنامه تدبیر با حضور مدیران هم اندیش مجری طرح و کارشناسان ارزیاب مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

مدیران باید ازتوانایی تحلیلگری و رهبری آموزشی تربیتی برخوردار باشد

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش