تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از تاثیر مدارس غیردولتی درکاهش تراکم کلاس های درس خبرداد و گفت: قریب به ۷۰هزار بازنشسته در مدارس غیردولتی فعالیت می كنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر مدارس غیردولتی در کاهش تراکم کلاس ‌های درس

فعالیت قریب به ۷۰هزار بازنشسته در مدارس غیردولتی

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تاثیر مدارس غیردولتی در کاهش تراکم کلاس ‌های درس

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از تاثیر مدارس غیردولتی درکاهش تراکم کلاس‌های درس خبرداد و گفت: قریب به ۷۰هزار بازنشسته در مدارس غیردولتی فعالیت می كنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن مسعودی در خصوص تاثیر مدارس غیردولتی در نظام تعلیم و تربیت اظهارکرد: این مدارس در حوزه کمک به صرفه جویی در مورد سرانه دانش آموزی و اشتغال زایی تاثیر مهمی داشتند و حدود ۲۶۲هزار نفر در بخش مدارس غیردولتی شاغل هستند.

وی افزود: حدود ۶۸هزار نفر از شاغلان در مدارس غیردولتی بازنشسته بوده که در سمت های موسس، مدیر، کادر اجرایی یا معلم فعال هستند و سایر افراد علاقه مندان به فعالیت در مدارس بوده که فعالیت آنها منجر به کاهش تصدی گری دولت شده است و قریب به ۷۰درصد شاغلان در مدارس غیردولتی دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و تعدادی هم در مقطع کارشناسی هستند.

مسعودی بیان کرد: فعالیت گروهی از نیروی کار در مدارس غیردولتی منجر به صرفه جویی ۲۰هزار میلیارد تومانی شده است چرا که دولت برای ایجاد هر شغل نیاز باید ۱۰۰میلیون تومان هزینه کند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسناد بالادستی و قانون تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی به توسعه و تقویت این مدارس اشاره دارد، تصریح کرد: نبود این مدارس در وضعیت تراکم کلاس‌ ها موثر است به عنوان مثال در منطقه یک تهران تراکم فعلی کلاس ها ۲۸نفر است که در صورت نبود مدارس غیردولتی این عدد به ۴۵نفر می رسد یا در اصفهان ناحیه ۲ نبود مدارس غیردولتی تراکم را به ۳۹نفر افزایش می ‌دهد.

وی همچنین به وضعیت بیمه شاغلان در مدارس غیردولتی اشاره داشت و بیان کرد: با توجه به ماده ۲۵قانون جدید شاغلان مدارس غیردولتی در صورت تمایل و متناسب با ساعات فعالیت می توانند از پوشش بیمه ای استفاده کنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش