تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران از آغاز رقابت 85 تیم المپیاد از سراسر دنیا، از ششم مرداد ماه در تهران ، خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز رقابت 85 تیم المپیاد از سراسر دنیا ، از ششم مردادماه در تهران

سخنگوی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران از آغاز رقابت 85 تیم المپیاد از سراسر دنیا، از ششم مرداد ماه در تهران، خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

آغاز رقابت 85 تیم المپیاد از سراسر دنیا ، از ششم مردادماه در تهران

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،پیش از ظهر امروز حمیدرضا عظمتی در نشست خبری برگزاری المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 كه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به پیشینه برگزاری المپیادهای جهانی كامپیوتر، اظهار كرد: پس از درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی در سال های مختلف، در سال2012 ، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد میزبانی المپیاد جهانی 2017 را به كمیته جهانی ارائه داد كه در سال 2013 با بررسی های مختلف جهانی، این پیشنهاد پذیرفته شد.

وی با بیان این كه پس از تصویب این پیشنهاد، وزارت آموزش و پرورش مجری برگزاری این المپیاد تعیین شده است ، تصریح كرد: در وزارت آموزش وپرورش ، كارگروهی در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی با مشاركت 10 كمیته، اقدامات و برنامه ها ، خود را در قالب سه بخش ، اجرایی ، فنی و علمی ، ساماندهی كرده است و افتتاحیه رسمی این رویداد علمی در روز شنبه هفتم مردادماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینكه اولین المپیاد جهانی كامپیوتر در سال 1989 برگزار شده است، خاطرنشان كرد: در المپیاد 2017،  84 كشور حضور دارند كه هر كشور یك تیم 4 نفره را راهی مسابقات كرده كه جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی با دو تیم شركت می كند.

وی ادامه داد: كشور فلسطین برای اولین بار در این المپیاد شركت می كند و این از ویژگی های منحصر به فرد این دوره از المپیادهای جهانی در ایران است.

مدیر اجرایی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 ، درخصوص روند انتخاب اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران، افزود: ابتدا از دانش آموزان پایه های دوم و سوم دبیرستان، امتحان تست ریاضی و خلاقیت گرفته می شود و از بین آن ها ، یك هزار گزینش می شوند، سپس از این تعداد ، یك امتحان تشریحی غربالگری انجام می شود و از بین آن ها، 40 نفر انتخاب می شوند.

عظمتی ادامه داد: برای این 40 نفر ، یك دوره آموزشی برنامه نویسی 9 ماهه برگزار می شود و پس از یك امتحان جامع كه سؤالات آن توسط دارندگان مدال های المپیاد جهانی طراحی می شود، تیم 4 نفره جمهوری اسلامی ایران برای اعزام به مسابقات جهانی تعیین می شود.

وی افزود: بیش از 300 نفر از مستعدترین افراد نخبه كشورهای جهان و حضور شركت های مختلف صنایع كامپیوتری در المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران می تواند پیام صلح و دوستی كشور ایران را به بهترین وجه به تمام كشورهای جهان مخابره كند كه این موضوع می تواند منشأ تحولات عظیم برای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل را به همراه داشته باشد.

سخنگوی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران درخصوص تسهیلات درنظرگرفته برای افراد برگزیده این المپیاد گفت: افراد اعزام شده به مسابقات فارغ از كسب هر نتیجه و مقام، بدون آزمون می توانند در رشته و دانشگاه دلخواه به تحصیلات عالی خود ادامه دهند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش