تبیان، دستیار زندگی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: توجه به آموزش وپرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه به آموزش و پرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: توجه به آموزش وپرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

توجه به آموزش و پرورش به توسعه ملی در همه ابعاد منجر می شود

به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازاستان آذربایجان شرقی، حسین فرزانه در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در تبریز گفت: سرمایه انسانی در اول به عنوان یک ابزار تولید مطرح شد و در این راستا ما بایستی به اصل انباشت سرمایه توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش عامل پیشرفت دو كشور جنگ زده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت آن ها دانست و ادامه داد: بزرگترین سرمایه هر كشوری نیروی انسانی است كه اگر تحت آموزش سیستم تعلیم و تربیت كارآمد قرار گیرد توسعه ملی آن كشور اتفاق می افتد.

وی عمل به اقتصاد مقاومتی را، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: کمبود منابع سرمایه مشکل نبوده بلکه عدم دانش علمی و تفکر نادرست مشکل ما است.

فرزانه با اشاره به اینکه دانش مهندسی، دانش انسانی و دانش مدیریتی سه دانش موجود در حوزه اجرایی است، افزود: در این راستا، دانش مدیریتی مهم ترین دانشی است که به استفاده بهینه از منابع موجود و الگوی تقسیم کار صحیح اشاره دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش تفویض اختیار به استان ها را امری ضروری دانست و اظهاركرد: برای دستگاهی به گستردگی آموزش و پرورش اگر بخواهد بهینه سازی كند،‌ تفویض اختیار، امری اجتناب ناپذیر است .

فرزانه تصریح کرد: هیچ یك از حوزه های ستادی، مجاز به تعیین تكلیف در موضوع منابع اعتباری استان نیستند و مدیران كل باید موضوع تفویض اختیار را به سطح مدارس بكشانند و سرانه را در اختیار مدرسه قرار دهند.

وی با تاکید براینکه تعلیم وتربیت زیربنا توسعه کشورها درجهان محسوب می شود، گفت: توسعه ملی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در گرو توجه به آموزش و پرورش میسر خواهد شد و بی تردید معلمان بعنوان پیشتازان تعلیم و تربیت بوده و در خط مقدم این امر قرار دارند.

فرزانه با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی افزایش هزینه ها را دار پی دارد، تصریح كرد: در این راستا برای ارتقای سطح کیفیت آموزشی، باید در جهت جذب منابع دولتی تلاش نموده و درکنارمدیریت هزینه، رویكردمان به سمت تامین مالی از منابع غیردولتی است.

معاون وزیرآموزش وپرورش با بیان اینکه حق الزحمه امتحانات اخیرا پرداخت شد، خاطرنشان کرد: معوقات بعضی بخش ها و معلمان حق التدریس بزودی پرداخت خواهد شد.

فرزانه یاد آورشد: بر اساس پیگیری های به عمل آمده و هم‌ چنین مساعدت های دولت محترم در ابتدای سال جاری مبلغ سی و دو هزار و پنجاه و هشت میلیاردریال، بابت پرداخت پاداش پایان خدمت كلیه فرهنگیان بازنشسته سال 1395به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت كه بر همین اساس، كلیه مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان سال 1395 به طوركامل تسویه گردید.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش