تبیان، دستیار زندگی
ند  امام جمعه مشهد در دیدار روز گذشته از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بر توجه به نیازهای روز جامعه و هماهنگی با زمان در حوزه تاكید كرد.   حجت الاسلام و المسلمین  علم الهدی امام جمعه مشهد  از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولان حوزه علمیه باید همپای زمان حركت كنند

امام جمعه مشهد در دیدار روز گذشته از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان بر توجه به نیازهای روز جامعه و هماهنگی با زمان در حوزه تاكید كرد.

حجت الاسلام و المسلمین  علم الهدی امام جمعه مشهد  از ساختمان جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و بخش های مختلف اداری این مرکز دیدار کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه مشهد از لحاظ دروس ادبیات عرب بسیار قوی است و استعداد طلاب و روحانیان در این حوزه از حوزه های دیگر بهتر است و این جز با عنایات حضرت علی بن موس الرضا (ع) نمی تواند باشد.
وی افزود: متولیان حوزه باید بالارفتن سطح آگاهی اساتید و طلاب را نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و مبانی فکری مد نظر بگیرند و هم پای زمان به پیش بروند.
امام جمعه مشهد نقش اساتید را در پرورش طلاب بسیار اساسی دانست و گفت: اساتید در طول تدریس خود می‌توانند خلاء فکری و مبنایی طلاب را در مسائل سیاسی و اجتماعی و فکر ی برطرف نمایند.
وی اظهار داشت: با توجه به تحول به‌وجود آمده در ارائه مدارج علمی به طلاب و روحانیان مسوولان باید نسبت به کاربردی نمودن مدارج علمی برنامه ریزی کنند تا طلاب و روحانیان بتوانند در دستگاههای اجرائی مشغول خدمت گزاری باشند.
وی در پایان خواستار فراهم شدن امكانات مناسب برای طلاب خواهر جهت ادامه تحصیل در سطوح عالی حوزه شد.