تبیان، دستیار زندگی
فت حجت‌الاسلام شمس با اشاره به خرید كاغذ آزاد ابراز داشت: در رویكرد جدید برنامه فشرده‌ی تعداد عناوین بالا و تیراژ كم را اجرا می كنیم ولی قیمت كتب موسسه به دلیل قیمت دوبرابری كاغذ آزاد نسبت به كاغذ دولتی افزایش خواهد داشت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیمت محصولاتمان افزایش خواهد یافت

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به خرید كاغذ آزاد ابراز داشت: در رویكرد جدید برنامه فشرده‌ی تعداد عناوین بالا و تیراژ كم را اجرا می كنیم ولی قیمت كتب موسسه به دلیل قیمت دوبرابری كاغذ آزاد نسبت به كاغذ دولتی افزایش خواهد داشت.



حجت‌الاسلام سید كاظم شمس، مدیر مركز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  بیشترین عناوین كتب بوستان كتاب و به ویژه كتب چاپ اول سال 84 را در حوزه قرآن دانست و گفت: در سال گذشته 22 عنوان كتاب در حوزه تفسیر و علوم حدیث، 20 عنوان در حوزه فقه و حقوق، 15 عنوان در حوزه فلسفه و كلام، پنج عنوان در حوزه اخلاق و علوم تربیتی، پنج عنوان دیگر در حوزه تاریخ ادیان، 10 عنوان در حوزه سیاسی – اجتماعی و مابقی را در حوزه كتب با موضوع متفرقه منتشر كردیم و برای پنج بار به عنوان ناشر برگزیده كشوری انتخاب شدیم.

وی افزود: از 300 عنوان كتاب پیش‌بینی شده برای سال جاری نیز تعداد قابل ملاحظه‌ای در حوزه قرآنی خواهد بود كه طبق پیش‌بینی به عمل آمده و هماهنگی با مركز فرهنگ و معارف قرآن به حدود 40 عنوان در چاپ اول خواهد رسید.

مدیر موسسه بوستان كتاب با تاكید بر اینكه وضعیت كاغذ تا حد زیادی ظرفیت فعالیتهای موسسه بوستان كتاب را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: در سال گذشته تقاضای سه هزار بند كاغذ شد كه تنها 30 بند كاغذ در اختیار موسسه قرار گرفت، این معضل از سال 83 آغاز و در سال 84 نیز ادامه پیدا كرد و البته چشم‌اندازی هم برای حل آن نیست، به همین دلیل و با توجه به اهمیت ارائه كتب چاپ اول از لحاظ فرهنگی با وجود سود‌آوری كم، تعدادی از كتب به ویژه كتابهای تجدید چاپی در سال گذشته منتشر نشد.

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به خرید كاغذ آزاد توسط موسسه برای رفع بخشی از مشكلات، ابراز داشت: در رویكرد جدید برنامه فشرده‌ای با تعداد عناوین بالا و تیراژ كم داریم، البته با این وضع قیمت كتب افزایش خواهد یافت چرا كه قیمت كاغذ آزاد حدود دو برابر كاغذ دولتی است.