تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می كنیم رشته های تحصیلی را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش می كنیم رشته های تحصیلی را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهیم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می كنیم رشته‌های تحصیلی را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهیم.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تلاش می كنیم رشته های تحصیلی را بر اساس توسعه متوازن كشور ارائه دهیم

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار كرد: چند سالی است كه سند تحول بنیادین به منظور اجرا ابلاغ شده است و ما نیز برنامه درسی ملی را تدوین كرده ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برای تحقق این هدف كه مبتنی بر شایستگی است، 11 حوزه یادگیری پیش بینی كرده ایم كه شامل تفكر و، قرآن و معارف اسلامی، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت و سلامت، تاریخی، كار و فناوری، مهارت های زندگی و زبان های خارجی و  است.

وی ادامه داد: این 11 حوزه یادگیری نسبت به هر مقطع منقبض یا منبسط می شوند به طوری كه در دوره دوم متوسطه رشته های نظری دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می كند و رشته های فنی حرفه ای و كاردانش نیز دانش آموزان را برای ورود به بازار كار پیش می‌ برد.

محمدیان تصریح كرد: با پیگیری های انجام شده اقدام به راه اندازی گروه منتقدان كتاب درسی كرده ایم تا كتاب ها را براساس شاخص ها نقد كنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان‌ كرد: مبانی حاكم بر كتاب های درسی، سند تحول و برنامه درسی ملی، سیاست های كلی مقام معظم رهبری و سیاست ‌های كلی اشتغال و جمعیت است.

وی با بیان این كه امسال نزدیك به 300 عنوان كتاب جدیدالتالیف را در سال تحصیلی 97-96 ارائه می‌دهیم، افزود: ما به دنبال جذب دانش آموزان به رشته‌های تحصیلی فنی حرفه‌ای و كاردانش هستیم تا در جهت توسعه اشتغال و تولید برای ایجاد ثروت گام برداریم كه در این راستا، فرهنگسازی خانواده ‌ها، تجهیز هنرستان‌ ها در رشته ‌های مختلف و بكارگیری نیروی انسانی ماهر اهمیت بسزایی دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی با تاكید بر این كه در حوزه دانشگاه نیز به دنبال این هستیم كه با توسعه متوازن كشور، رشته های تحصیلی خود را ارائه دهیم، تصریح كرد: هم اكنون كتاب‌ هایپایه یازدهم آماده چاپ است و دانش‌آموزان می ‌توانند از آن ها استفاده كنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش