تبیان، دستیار زندگی
ست   نشست جهانی رهبران ادیان که روز 13 و 14 تیرماه در مسکو برگزار می شود با نشست گروه هشت در سن پترزبورگ هم راستا بوده و به موضوعات اساسی چون گفتگو میان فرهنگها و ادیان تأکید خواهد داشت.   یوری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی ادیان و تمدنها محور اصلی نشست جهانی رهبران ادیان در مسكو است

نشست جهانی رهبران ادیان که روز 13 و 14 تیرماه در مسکو برگزار می شود با نشست گروه هشت در سن پترزبورگ هم راستا بوده و به موضوعات اساسی چون گفتگو میان فرهنگها و ادیان تأکید خواهد داشت.

یوری ایساکوف سفیر بدون مرز روسیه طی یک کفنرانس مطبوعاتی گفت : تردید ندارم که این رویداد فضا و پیام نشست گروه هشت همراستا خواهد بود.
وی افزود: چنین موضوعات مبرمی چون گفتگو، تساهل فرهنگها، تمدنها و ادیان در صدر دستور جلسه این نشست دینی قرار خواهد داشت .
ایساکوف تصریح کرد: گفتگو از مهمترین موضوعات زندگی است و افرادی که نسبت به توسعه و پیشرفت تمدنها و زندگی در روی زمین بی تفاوت نیستند باید تلاش بسیاری در این راستا داشته باشند.
وی یادآور شد: روسیه یک کشور سکولار است و تمام تلاشهایی که در چارچوب این نشست صورت می گیرد ابتکار رهبران دینی محسوب می شود.
این نشست به دعوت شورای عالی روابط ادیان فدراسیون روسیه ، به پیشنهاد و ایده اولیه الکسی دوم و با حضور رهبران ادیان مختلف تشکیل می شود. آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس رهبران ادیان حضور خواهد یافت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیشتر از سیاست ترویج گفتگوی بین ادیان حمایت کرده و آمادگی خود را برای حمایت از پیشنهاد پاتریاک الکسی دوم، رهبر روحانی کلیسای ارتدکس روسیه در برگزاری نشست جهانی رهبران دینی در مسکو اعلام کرده است.