تبیان، دستیار زندگی
ثا   سید عبد العزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با صدور بیانیه ای، ضمن محكوم كردن حادثه تروریستی مسجد جامع براثا در بغداد، از خداوند، علو درجات را برای شهدای این حادثه مسئلت نمود و خواستار رسیدگی ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واكنش علما و شخصیتهای شیعه به حادثه مسجد براثا

سید عبد العزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با صدور بیانیه ای، ضمن محكوم كردن حادثه تروریستی مسجد جامع براثا در بغداد، از خداوند، علو درجات را برای شهدای این حادثه مسئلت نمود و خواستار رسیدگی فوری به مجروحین و زخمیان این حادثه شد.
شیخ عبدالمهدی كربلایی، امام جمعه كربلا نیز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، حادثه تروریستی مجدد براثا را محكوم كرد و افزود: این حادثه، هیچ تاثیری در اهداف و افقهای پیش روی شیعیان نخواهد گذارد.
سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه نجف اشرف نیز، در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن محكوم كردن حادثه مزبور، به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و خواستار رسیدگی سریع به وضعیت مجروحان شد. وی گفت: دشمنان اهل بیت و مصالح عراق به هیچ یك از اهداف خود نمی‌رسند.
مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق هم در بیانه‌ای جداگانه، تاكید كرد: عاملان این جنایت مطمئن باشند، خللی در عزم و اراده مردم عراق، خصوصا شیعیان، در آباد ساختن كشور خود، وارد نخواهد ساختک این نهاد شیعی عراق از تمام مؤسسات و نهادهای بین المللی خواست تا جهت متوقف شدن اینگونه حوادث در عراق، با یكدیگر متحد شوند.
مؤسسه شهید محراب در نجف، مدیرت حرم مطهر اباعبدالله و ابالفضل العباس در كربلا، انجمن شیعیان یمن،مجلس اعلای شیعیان در هلند، اتحادیه سازمانهای عراقی در انگلیس، دفتر مراجع شیعه بحرین، از نهادها و شخصیتهایی بودند كه با صدور بیانیه‌ای جداگانه، حادثه خونین مسجد براثا را محکوم کردند.
شایان ذكر است، حادثه تروریستی مسجد جامع براثا، ظهر روز جمعه حوالی ساعت 30/12 به وقوع پیوست كه طی آن، یك تروریست با حمل بمب در كفشهای خود، قصد حمله به شیخ صغیر امام جماعت مسجد و عضو ائتلاف یكپارچه شیعی عراق را داشت كه با تلاش مأمورین به هدف خود نرسید و بمب در وسط جمعیت منفجر شد كه طی آن تعداد زیادی از نمازگزاران به شهادت رسیدند و جمعی دیگر نیز به شدت زخمی شدند.