تبیان، دستیار زندگی
بیشترین انتقال پرتو در زمانی صورت می پذیرد که با موبایل تماس می گیریم که امواج با شدت بالا تولید و توصیه می شود خانم های باردار مراقب امواج با شدت بالا باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از موبایل برای خانم های باردار ضرر دارد؟

بیشترین انتقال پرتو در زمانی صورت می پذیرد که با موبایل تماس می گیریم که امواج با شدت بالا تولید و توصیه می شود  خانم های باردار  مراقب امواج با شدت بالا باشند.

بخش دانش و زندگی تبیان
بارداری

موبایل در حالت های دیگری نیز امواج با شدت بالا تولید می کند که به ترتیب شدت: استفاده از اینترنت دیتای گوشی، استفاده در حالت وایفای، جی پی اس و یا لوکیشن سرویس، near device scaner که برای شناسایی گوشی های نزدیک استفاده می شود، mobile hot spot حالت به اشتراک گذاری اینترنت و screen mirroring همه این موارد در موقعی که فعال باشند، در حال انتشار امواج به پیرامون خود می باشند و در صورتی که موبایل در نزدیک بدن باشد بدن در حال پرتوگیری می باشد و عوارض اولیه نظیر خستگی، سردرد، بی نظمی در فشار خون و ضربان قلب، قرمزی و سوزش چشم و در حال رانندگی احساس خستگی و عدم تمرکز و سرگیجه را ایجاد می نماید.

لازم به ذکر است در موارد زیادی مشاهده شده که شخص بدون وجود موبایل این عوارض را در خودرو داشته و پس از بررسی و پایش امواج مشخص گردیده که سیستم بلوتوث خودرو امواج زیادی را متصاعد می کند، توصیه می شود از بلوتوث خودرو در مواقع ضروری استفاده و بلافاصه در حالت خاموش قرار گیرد.

همچنین در موقعی که همه سیستم های تولید امواج موبایل غیر فعال باشد سیستم سرچ اتوماتیک شبکه موبایل هرچند ثانیه با انتشار موجی موقعیت خود را با دکل های مجاور چک می کند.

توصیه ها

مواقعی که لازم دارید موبایل در نزدیکی محل استراحت شما باشد پس از قراردادن در حالت پرواز دیگر سیستم های تولید موج نیز کنترل و خود دستگاه موبایل نیز بیشتر از 50 سانتیمتر با بدن شما فاصله داشته باشد.


منبع: کانال سواد مجازی