تبیان، دستیار زندگی
ست  شیخ باقر الحواج، روحانی سرشناس شیعی در بحرین و رییس انجمن «بیداری اسلامی» در این كشور، تأكید كرد: اصلی‌ترین عاملی كه جوانان را از تهاجم فرهنگی دشمن ‌حفظ می‌كند،‌ برنامه‌ریزی مناسب دینی برای آنان است. &...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌ریزی دینی برای جوانان، عامل اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی است

شیخ باقر الحواج، روحانی سرشناس شیعی در بحرین و رییس انجمن «بیداری اسلامی» در این كشور، تأكید كرد: اصلی‌ترین عاملی كه جوانان را از تهاجم فرهنگی دشمن ‌حفظ می‌كند،‌ برنامه‌ریزی مناسب دینی برای آنان است.

این روحانی شیعه و كارشناس مسائل تربیتی در بحرین، تصریح كرد: آنچه كه جوانان شیعه در بحرین به شدت بدان نیاز دارند، برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان تربیتی و دینی است كه شخصیت فكری، دینی و اجتماعی آنان را شكل دهند.
وی افزود: تعطیلات تابستان، فرصت بسیار مناسبی است تا فعالیت‌های دینی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان، سازمان یابد و تلاش‌های مسؤولان دینی و فرهنگی در هدایت جوانان، به سرعت نتیجه دهد.
شیخ حواج تصریح كرد: جوانان استعداد عجیبی برای فراگیری اخلاق و عقاید اسلامی دارند كه باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی، شرایط بهره‌مندی آنها را از معارف ناب اسلامی فراهم كنیم.
وی خاطرنشان كرد: مردم سه دسته‌اند، دسته اول افرادی هستند كه گذشته و حال و آینده‌شان مساوی است. دسته دوم، افرادی هستند كه گذشته آنها بهتر از حال آنهاست و دسته سوم، افرادی هستند كه حال و آینده شان بهتر از گذشته است كه دسته اخیر، سعادتمندان حقیقی هستند.