تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم یك عدد سینه مرغ متوسط 750 گرم سیب زمینی 200 گرم خیار شور یك قوطی نخود سبز 4 عدد تخم مرغ آب پزشده سفت 2 عدد هویج آب پز یك عدد پیاز متوسط نصف فنجان خامه 2فنجان سس مایونز 4 قاشق سوپخوری سركه یا آبلیمو 2 قاشق سوپخوری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالاد الویه

مواد لازم

یك عدد

سینه مرغ متوسط

750 گرم

سیب زمینی

200 گرم

خیار شور

یك قوطی

نخود سبز

4 عدد

تخم مرغ آب پزشده سفت

2 عدد

هویج آب پز

یك عدد

پیاز متوسط

نصف فنجان

خامه

2فنجان

سس مایونز

4 قاشق سوپخوری

سركه یا آبلیمو

2 قاشق سوپخوری

روغن زیتون

به قدردلخواه

نمك و فلفل

طرز تهیه:

سینه مرغ را با پیاز، هویج، 2 قاشق آبلیمو، كمی نمك و یك لیوان آب می گذاریم كه پخته شود و آب آن كاملاً كشیده شود. سیب زمینی را بعد از آب پزشدن پوست گرفته، خیلی ریز خرد می كنیم. استخوانهای مرغ را جدا كرده و گوشت آن را خرد می كنیم. بعد هویج وخیار شور را خرد و با كلیه مواد خرد شده مخلوط كرده و در ظرف بزرگی می ریزیم. تخم مرغ را بعد از خردكردن با بقیه آبلیمو، روغن زیتون، خامه،نصف مقدار سس مایونز، كمی نمك و فلفل خوب مخلوط می كنیم. سپس در یك ظرف مناسب مواد سالاد الویه را ریخته و آن را به شكل دلخواه درست می كنیم. بقیه سس مایونز را با كاردك بر سطح سالاد می كشیم و با خیار شور، گوجه فرنگی گل شده ، جعفری ،تعدادی زیتون و نخود فرنگی روی آن را تزئین می كنیم.

نكات تغذیه ای:

این غذا به راحتی تهیه شده و به صورت سرد سرو می شود. بنابراین به عنوان ساندویچ برای زنگ تفریح كودكان در مدرسه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این غذا به علت دارا بودن مرغ و تخم مرغ از لحاظ پروتئینی غنی است و برای رشد كودكان مناسب است. همچنین به علت اینكه حاوی سبزیجات مختلفی است از لحاظ تأمین ویتامین ها مفید است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.