تبیان، دستیار زندگی
یک متخصص زنان و زایمان گفت: ورزش نه تنها برای زنان باردار ممنوع نیست بلکه اگر با هماهنگی با پزشک صورت گیرد می تواند بسیار مفید باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی تحرکی برای این زنان بسیار خطرناک است!

یک متخصص زنان و زایمان گفت: ورزش نه تنها برای زنان باردار ممنوع نیست بلکه اگر با هماهنگی با پزشک صورت گیرد می‌تواند بسیار مفید باشد.

بخش سلامت تبیان
بارداری

به گزارش تبیان به نقل از بهداشت نیوز، زهرا نیک زاد گفت: بی تحرکی مادران باردار به خصوص در ماه‌های پایانی بارداری می‌تواند خطرات بسیار جدی برای جنین داشته باشد.وی افزود: مادرانی که پیش از بارداری بیمار نباشند و یا دچار بیماری‌های ویژه ایام بارداری نشوند می‌توانند بدون مشکل کار‌های روز مره خود را انجام داده و تحرک داشته باشند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه " زنان نباید پس از بارداری در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند" اظهارکرد: اگر زنان زمان بارداری بیماری خاصی نداشته باشند لازم نیست در سبک زندگی خود تغییر ایجاد دهند و تمام تحرکات بدنی خود را متوقف کنند.

نیک زاد با اشاره به فواید ورزش برای زنان باردار تصریح کرد: برخی انواع ورزش‌ها در زمان بارداری می‌تواند برای مادران مفید باشد و این طور نیست که ورزش کردن برای زنان به طور کلی ممنوع شود.

وی تاکید کرد: مادران حتی می‌توانند تا ماه‌های اخیر نیز به ورزش پرداخته و در این رابطه مشکلی وجود ندارد. بدون شک بی تحرکی برای مادران بسیار خطرناک است زیرا علاوه بر افزایش وزن بی رویه مشکلات دیگری برای مادران ایجاد می شود.


منبع : بهداشت نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.