تبیان، دستیار زندگی
ست  رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای دانشمندان ایرانی بازدید كردند و ضمن گفتگو با متخصصان و كارشناسان از نزدیك در جریان آخرین موفقیت های علمی این متخصصان قرار گرفتند.  حضرت آیت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهمیت دستیابی به انرژی هسته‌ای بیشتر از كشف نفت در ایران است

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای دانشمندان ایرانی بازدید كردند و ضمن گفتگو با متخصصان و كارشناسان از نزدیك در جریان آخرین موفقیت های علمی این متخصصان قرار گرفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس در جمع مسوولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان، متخصصان و كارشناسان هسته‌یی تأكید كردند: حركت ارزشمند و افتخارآمیز جوانان ایرانی در دستیابی به دانش بومی هسته‌یی یك اقدام تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و این حركت علمی باید با قوت به پیش رود و در ابعاد مختلف گسترش یابد.
ایشان دیدار با جوانانی كه با همت والا و با تكیه بر استعداد خود، كاری بزرگ را در تاریخ كشور انجام داده‌اند، یك خاطره شیرین و فراموش‌نشدنی خواندند و افزودند: كلید اصلی پیشرفت، قدرت و سعادت هر كشوری، علم و فناوری است و ملتی كه تصمیم دارد سرنوشت خود را بسازد، باید این كلید را بیابد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظلم تاریخی كه به دلیل فراهم نكردن زمینه بروز استعدادها در دوران قاجار و پهلوی در حق ملت ایران روا شد، خاطرنشان كردند: امروز به بركت انقلاب اسلامی، زمینه برای ظهور استعدادها و رشد علمی كشور، فراهم است و به واسطه همین شرایط و زمینه مناسب، دانشمندان جوان با تكیه بر استعدادهای خود و بدون هیچ نسخه قبلی توانستند آرزوی بسیار بزرگی را محقق كنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اعتماد به نفس استعدادهای جوان ایران و اعتقاد به توانایی خود را یك عید بزرگ برای ملت ایران دانستند و تصریح كردند: هر لحظه از این اقدام متخصصان كشور، اجر الهی و معنوی غیرقابل معادل با هر اجر و پاداش مادی را دارد؛ زیرا این كار مقدمات استقلال و عزت دائمی یك ملت را بنا می‌گذارد.
ایشان اهمیت دستیابی اندیشمندان ایرانی به فناوری برجسته و پیچیده هسته‌یی را بسیار بالاتر از كشف و استخراج نفت در ایران ارزیابی و با اشاره به جنجال‌های سیاسی و تبلیغاتی غرب در این خصوص، خاطرنشان كردند: جمهوری اسلامی ایران زیر بار این فشارها نخواهد رفت و استمرار و روزافزونی این حركت علمی را از اهداف اساسی و برجسته خود می‌داند.
در این دیدار آقای آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستیابی ایران به چرخه كامل سوخت هسته‌یی گزارشی از آخرین دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی در بخش فناوری هسته‌یی و توانایی‌های كشورمان در مراحل مختلف چرخه سوخت هسته‌یی ارائه كرد و گفت: سازمان انرژی اتمی به منظور تربیت نیروی مستعد جوان، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌یی را با چندین پژوهشكده تخصصی راه‌اندازی كرده است.