تبیان، دستیار زندگی
ود   رییس مركز مطالعات زنان قم با بیان این‌كه در ایران مسایل بانوان را با نگاه دیگران می‌نگریم، اظهار داشت: متأسفانه مطالعات و پژوهش‌های جنسیتی در كشور بدون توجه به مسایل اسلامی انجام می شود.  حجت‌الاس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالعات جنسیتی در ایران بدون توجه به مسایل اسلامی انجام می شود

رییس مركز مطالعات زنان قم با بیان این‌كه در ایران مسایل بانوان را با نگاه دیگران می‌نگریم، اظهار داشت: متأسفانه مطالعات و پژوهش‌های جنسیتی در كشور بدون توجه به مسایل اسلامی انجام می شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد در میزگرد آسیب‌شناسی پاسخ‌گویی دینی كه صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با بیان این‌كه شبهه نسبت به پاسخ دارای بار منفی بوده و هدف از طرح آن نشان دادن ناكارآمدی یك نظام فكری و تزلزل در عقاید است، اظهار داشت: در مقابل شبهه، پرسشی برای دریافت حقیقت از سوی پرسشگر مطرح می‌شود.
وی گفت: بسیاری از شبهه‌ها با هدف واحدی جعل می‌شوند، ولی در پرسشگری با یك جریان طبیعی در كسب علم مواجه می‌شویم.
رییس مركز مطالعات زنان قم ادامه داد: در پرسش با اشكالی مواجه هستیم، ولی در شبهه یك مغالطه وجود دارد كه به دلیل بهره‌گیری شبهه از احساسات، در پاسخ به شبهات باید از هنر و احساس استفاده کرد.
رییس مركز مطالعات زنان با اشاره به این‌كه متأسفانه مطالعات و پژوهش‌های جنسیتی در كشور بدون توجه به مسایل دینی انجام می شود، گفت: به همین دلیل در كشور نسبت به مسایل زنان با نگاه دیگران می‌نگریم كه این خود سبب بروز پرسش‌های بسیاری شده است.
وی خاطرنشان كرد: منشأ برخی از شبهات فساد عملی است، چنانچه دنیاگرایی و فساد به طور ناخودآگاه شبهاتی را پدید می‌آورد.