تبیان، دستیار زندگی
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان افزود: امکانات و زیرساخت های راهیان نور استان با جنوب قابل مقایسه نیست چرا که همه مسوولان چنین می پندارند که جنگ فقط در جنوب اتفاق افتاده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین تحولات راهیان نور کردستان از زبان سردار رجبی

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: امکانات و زیرساخت‌های راهیان نور استان با جنوب قابل مقایسه نیست چرا که همه مسوولان چنین می‌پندارند که جنگ فقط در جنوب اتفاق افتاده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
سردار رجبی

سردار محمدحسین رجبی در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور کردستان با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های میزبان راهیان نور است که به دلیل شرایط اقلیمی، بیشترین زائر را در تابستان داریم توضیح داد: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر راهیان نور به کردستان سفر کرده‌اند و از یادمان‌های شهدا بازدید داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت، حدود ۱۶۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند که بیشترین آن مربوط به قشر دانش‌آموز است. خوشبختانه در راستای برگزاری هرچه باشکوه راهیان نور استاندار و سایر مسئولان و دستگاه های اداری عملکرد و همکاری خوبی داشته‌اند. امیدواریم این همکاری در سال جاری نیز استمرار یابد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان گفت: هر چند همکاری دستگاه‌های از جمله، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری سنندج، آموزش و پرورش، فرمانداری سنندج و دستگاه‌های دیگری در بحث راهیان نور استان همکاری می‌کنند اما امکانات و زیرساخت‌های راهیان نور استان با جنوب قابل مقایسه نیست چرا که همه مسوولان چنین می‌پندارند که جنگ فقط در جنوب اتفاق افتاده است.

از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر راهیان نور به کردستان سفر کرده‌اند و از یادمان‌های شهدا بازدید داشته‌اند.

وی با یادآوری ظرفیت ۳۰۰۰ نفر اسکان شبانه در کردستان، بیان کرد: این فضا کفاف میزبانی استان را نمی‌دهد لذا نیاز است که اهتمام ویژه‌تری نسبت به این موضوع داشته باشیم چرا که حدود ۵ تا ۶ هزار نفر روزانه میزبان زائران هستیم. در حال حاضر از ظرفیت آموزش و پرورش در بحث اسکان زائران راهیان نور استفاده می‌شود اما زائران گلایه‌مند هستند که شاید مدارس خوب در اختیار این کار فرهنگی قرار نمی‌گیرد.همچنین خواستار توجه ویژه به بهسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی به یادمان‌های شهدا هستیم.

سردار رجبی با قدردانی از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخاطر احداث حسینیه یادمان سیران‌بند بانه، گفت: یکی دیگر از وزارتخانه‌ها قرار است مشابه چنین اقدامی در یادمان خانم‌شیخان مریوان انجام دهد که می‌طلبد استاندار کردستان این مهم را پیگیری کنند. علاوه بر این زائرسرای منطقه دالانی تا ۲۰ روز دیگر افتتاح خواهد شد.همچنین حسینیه‌ای در یادمان بولحسن بانه هم احداث شده است اما اتمام و تکمیل آن نیازمند اعتبار است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری بسیار مناسب کنگره یک هزار پیشمرگ مسلمان کُرد و تامین زمین باغ‌موزه دفاع مقدس استان، از استاندار خواست تا در تامین امکانات و ایجاد زیرساخت‌های راهیان‌نور هم کمک ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: ایسنا