تبیان، دستیار زندگی
می   در این نشست كه طی روزهای 24 و 25 این ماه در پایتخت عمان برگزار می‌شود،فقها و علمای كشورهای اسلامی، مسائل مختلف مربوط به جهان اسلام، خصوصاً قضیه فقه و فتوا، را بررسی می‌كنند. در نشست مجمع فقه اسلامی،‌كه علما ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفتمین نشست مجمع فقه اسلامی

در این نشست كه طی روزهای 24 و 25 این ماه در پایتخت عمان برگزار می‌شود،فقها و علمای كشورهای اسلامی، مسائل مختلف مربوط به جهان اسلام، خصوصاً قضیه فقه و فتوا، را بررسی می‌كنند.
در نشست مجمع فقه اسلامی،‌كه علما و فقهای تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی، در آن حضور دارند، مسائلی از قبیل، آداب و شرایط فتوا، ضرورت و ایجاد وحدت و همدلی بین تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی، راه‌های مبارزه با تفرقه و اختلاف بین مسلمانان، چگونگی ایجاد تقریب بین مذاهب اسلامی و موضع اسلام در برابر غلو و افراط، بررسی می‌شود.
دكتر محمد حبیب بن خوجه، دبیر كل مجمع فقه اسلامی، طی سخنانی تصریح كرد: هفتمین نشست مجمع، از ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است كه در دوره‌های سابقه نداشته است.
وی گفت: حضور شخصیت‌های جدید از مذاهب مختلف، طرح موضوعات جدید و محل ابتلا در جهان اسلام از خصوصیات این دوره از نشست مجمع است.
محمد حبیب تصریح كرد: رسیدگی به وضع مسلمانان در خارج از كشورهایشان، بررسی مقتضیات زندگی در كشورهای غیر اسلامی، مشكلات فقهی و عقیدتی مسلمانان در غرب، از مهم‌ترین موضوعات این نشست است.