تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر تاثیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت های کودکان تاکیدکرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت های کودکان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر تاثیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت های کودکان تاکیدکرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تاثیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت های کودکان

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضوان حکیم زاده در گردهم آیی مشترک مدیران کل ستاد و استانی کانون و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری، افزود: خودروهای کتاب خانه سیار کانون عوض شده اما کتاب  و کتاب خوانی و خدمات فرهنگی آن اصالت خود را حفظ کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که اغلب ما که امروز اینجا حضور داریم کودکان کانون هستیم، خاطرنشان کرد: ما خاطرات زیادی از این مجموعه فرهنگی و فعالیت های آن داریم، عدالت و بخشش را از کتاب های کانون آموختیم، شوق جست وجو و کشف را این جا تجربه کردیم و کودکی مان سرشار از رشد شد.

وی یادآور شد: امروز رایانه ها و گوشی های تلفن همراه نیز کودکی را از بچه های ما دزدیده و زمان فراغت آن ها را به خود اختصاص داده اند که باید تلاش کنیم با برنامه ریزی صحیح این مهم را به آن ها بازگردانیم.

حكیم زاده ادامه داد: امروز علی رغم پیشرفت سریع فن آوری ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این ابزارها نباخته و از آن ها برای دست یابی به اهداف خود بهره گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش با بیان این که موسسه های آموزشی زیادی درخواست همکاری با معاونت ابتدایی برای کمک به تحول نظام آموزشی را داشتند، خاطرنشان کرد: به چند دلیل مختلف اولویت همکاری را با کانون قرار دادیم که اولین آن اصالت این مجموعه  فرهنگی است که بر اساس بنیان های درست شکل گرفته و به همین دلیل از گزندهای روزگار محفوظ مانده است.

وی با اشاره به بازدید از 31 کتاب خانه ی سیار روستایی جدید کانون در حاشیه این گردهم آیی، ابراز داشت: خودروهای کتاب خانه های سیار کانون همواره نویدبخش مهربانی بوده اند و امیدواریم با شروع فعالیت این امکان های خوب فرهنگی، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهای کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش ها و همراهی های کانون برای برپایی این گردهم آیی مشترک، اظهار امیدواری کرد: با یاری خداوند متعال بتوانیم در مسیر تحول نظام آموزشی کشور گام های خوبی برداریم

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش