تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله مكارم شیرازی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با تروریسم کشور، اسلام را مخالف ترور و متعهد به اصول اخلاقی معرفی كرد. به گزارش خبرنگار رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی، سه شنبه د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تروریسم عامل تهدید جامعه بشریت است

حضرت آیت الله مكارم شیرازی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با تروریسم کشور، اسلام را مخالف ترور و متعهد به اصول اخلاقی معرفی كرد.

به گزارش خبرنگار رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی، سه شنبه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با تروریسم كشور، تروریسم را در جهان امروز مشكل بزرگی برای مسلمانان دانست و اظهار داشت: تروریست‌ها امروز بدون هیچ دلیلی جامعه بشریت را تهدید می‌کنند و شاهدیم كه آن ها حتی به مردم عادی هم حمله می کنند.
وی اعدام افراد را در اسلام منوط به حكم قاضی دانست و گفت: اگر در اسلام حكم اعدام فردی صادر شد، باید به صورت علنی و با حضور قاضی حكم اجرا شود، نه از طریق ترور. اسلام با ترور به شدت مخالف است.
این مرجع تقلید، تروریسم را چالشی برای عصر حاضر برشمرد و تصریح كرد: مردم دنیا برای بازگرداندن امنیت به سرزمین‌های خود، باید با تروریست ها مبارزه کنند.
وی وجود تروریست ها را مشكل مضاعفی برای مسلمانان عنوان كرد و توضیح داد: دشمنان اسلام به دنبال بهانه‌ می‌گردند تا اسلام را به عنوان یك مانع از سر راه خود بردارند. امروز مهم ترین و بهترین سوژه آن ها مطرح کردن مسأله تروریسم است. متأسفانه گروه اندکی مانند وهابی ها كه متعصب و از اسلام بیگانه اند، به دست آن ها بهانه می دهند.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی اقدامات گروه های تندرو را به هیچ وجه مورد تایید ندانست و ضمن محكوم كردن فعالیت‌های وهابی‌ها خاطر نشان كرد: متأسفانه غرب عملكرد این گروه ها را به عنوان فعالیت جهان اسلام به دنیا معرفی می کند. وظیفه گروه ها و نهادهای مختلف داخل كشور این است كه با برگزاری جلسات، حساب این افراد را از اسلام جدا كنند تا این اقدامات دست آویز دشمنان اسلام قرار نگیرد.
وی، اسلام را متعهد و معتقد به اصول اخلاقی حتی در زمان جنگ معرفی كرد و افزود: در اسلام كشتن اسیران، مجرمان و از بین بردن محیط زیست و ظلم به غیر نظامیان به شدت نكوهش شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به امپراطوری خبری غرب و ایجاد فضای تبلیغاتی به نفع استكبار جهانی، گفت: اگر مسلمانان بتوانند رسانه‌های قویی به وجود بیاورند، خواهند توانست در افكار عمومی جهان نفوذ كنند و بسیاری از تبلیغات دشمنان را بی اثر كنند.
وی بین حق طلبی مسلمانان با فعالیت های گروه های افراطی و تروریستی تفکیک قایل شد و تصریح كرد: در فلسطین و برخی از كشورهای اسلامی، اشغالگران خانه های مسلمانان را ویران می کنند و به زنان و کودکان آزار می رسانند. به این افراد نمی توان گفت که ساكت باشید، بلکه آن ها باید از خود دفاع کنند. اشغالگران با حمایت قدرت های بزرگ به راه خود ادامه می دهند، ولی اگر یك فلسطینی عکس العملی از خود نشان دهد، به فعالیت تروریستی متهم می شود.