تبیان، دستیار زندگی
هد  گروهی از اساتید دانشگاه ها و خیرین كشور سوریه با آیت الله جوادی آملی دیدار كردند.   آیت الله جوادی آملی با استناد به آیات الهی به تبیین جایگاه انسان در نظام هستی پرداخته و اظهار داشتند: خداوند انسان ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعمال صالح بندگان و درخواست از ذات باری تعالی امکان تعجیل در فرج را افزایش می دهد

گروهی از اساتید دانشگاه ها و خیرین كشور سوریه با آیت الله جوادی آملی دیدار كردند.

آیت الله جوادی آملی با استناد به آیات الهی به تبیین جایگاه انسان در نظام هستی پرداخته و اظهار داشتند: خداوند انسان را در كتاب خود با دو اصل كلی معرفی نموده است، اول آنكه انسان كسی است كه فرشتگان بر او سجده می كنند و از او اطاعت می كنند، دوم ابلیس او را انكار كرده و با او مخاصمه می ورزد، لذا بر هر شخص لازم است تا اعمال خود را ارزیابی و محاسبه نماید و دو اصل مذكور را درخود تطبیق دهد تا شایسته مقام انسانیت گردد.

وی در خصوص تاثیر دعا در تعجیل ظهور امام عصر''عج'' عنوان كرد: خداوند برای ظهور آن حضرت وقت خاصی قرار داده، ولی ممكن است با اعمال صالح بندگان و درخواست از ذات باری تعالی، در ظهور آن حضرت تعجیل شود و ما نسبت به این امر امیدواریم.

لازم به ذكر است در این دیدار مسول هیات سوری، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام بر تعامل كشورهای اسلامی در ابعاد فرهنگی، دینی، سیاسی و ... تاكید نمود و از موقعیت برجسته جمهوری اسلامی ایران و نقش كلیدی آن در ایجاد اتحاد ملل اسلامی و دفاع از حقوق مردم فلسطین تمجید كرد.