تبیان، دستیار زندگی
ره   نخستین کارگاه آموزشی شیوه برگزاری كرسی های نظریه پردازی،نقد و مناظره، صبح امروز در تالار علامه جعفری دانشگاه تهران برگزار شد.   این كارگاه با حضور یكصد و پنجاه نفر از مدیران پژوهشی و كارشناسان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین کارگاه آموزشی شیوه برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره

نخستین کارگاه آموزشی شیوه برگزاری كرسی های نظریه پردازی،نقد و مناظره، صبح امروز در تالار علامه جعفری دانشگاه تهران برگزار شد.

این كارگاه با حضور یكصد و پنجاه نفر از مدیران پژوهشی و كارشناسان دانشگاه ها و موسسات پژوهشی كشور صبح امروز در تالار علامه جعفری دانشگاه تهران برگزار شد.
در بخش اول این کارگاه آموزشی، دكتر محمد رحیم عیوضی، عضو شورای علمی و مشورتی هیات حمایت از كرسی ها به بررسی و تبیین روش شناسی و قواعد كلی حاكم بر نظریه پردازی پرداخت و در بخش دوم نیز حجت الاسلام رضا غلامی، دبیر هیات حمایت از كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، ظوابط و مقررات برگزاری كرسی ها را بررسی كرد.
دكتر عیوضی با مثبت ارزیابی كردن نتایج این نشست، بر ضرورت شكل گیری پروژه های تحقیقاتی در رشته های مختلف علوم انسانی برای دست یابی به یك روش شناسی بومی در نظریه پردازی تأكید كرد و افزود: باید شرایط و مقتضیات تولید علم در دانشگاه‌های ما ایجاد شود تا امكان نظریه پردازی در یك پروسه طبیعی فراهم گردد.
در ادامه حجت الاسلام رضا غلامی، دبیر هیات حمایت از كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره نیزدرباره اهداف و نتایج این كارگاه گفت: ما در این كارگاه به دنبال دست یابی به یك توافق علمی و مدیریتی لازم برای برگزاری كرسی ها در مراكز علمی كشور بوده ایم كه با توجه به استقبال بسیار خوب نماینده های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از مباحث این كارگاه، امیدواریم به نتایج خوبی رسیده باشیم.
وی در پایان افزود: دومین كارگاه آموزشی شیوه برگزاری کرسی ها شش ماه دیگر در سطح بالاتری برگزار خواهد شد.
گفتنی است، نیمی از وقت این كارگاه به هم اندیشی و طرح سؤالات افراد شرکت کننده اختصاص داشت.