تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر مثلث طلایی گردشگری بین سه استان اصفهان، یزد و فارس ایجاد شده است و با ثبت جهانی یزد این مثلث می تواند قوی تر در گردشگری جهان حضور یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابیانه، کلیسای وانک در نوبت ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر مثلث طلایی گردشگری بین سه استان اصفهان، یزد و فارس ایجاد شده است و با ثبت جهانی یزد این مثلث می‌تواند قوی‌تر در گردشگری جهان حضور یابد.

بخش گردشگری تبیان
آثار تاریخی

فریدون الهیاری اظهار کرد: هر اثری در ایران که ثبت جهانی می‌شود موجب توسعه گردشگری کشور شده و علاوه بر اینکه ثمرات این ثبت، می‌تواند محل مورد نظر را  متحول کند، فرصت‌هایی را نیز برای کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک فرصت و ظرفیت عظیم برای گردشگری کشور محسوب می‌شود، افزود: سفر گردشگران خارجی به ایران صرفا به اصفهان یا هر شهر دیگری خلاصه نمی‌شود و باید برنامه ریزی شود تا همه از این مهم بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت جهانی شهر یزد به عنوان یک اتفاق ارزشمند تاریخی و ظرفیتی فوق العاده برای گردشگری کشور است، ادامه داد: در حال حاضر مثلث طلایی گردشگری بین سه استان اصفهان، یزد و فارس ایجاد شده است و رابطه گردشگری بین این سه استان بیش از پیش شده است و امروز با ثبت جهانی یزد می‌توانیم بگوییم که این مثلث می‌تواند قوی‌تر در گردشگری جهان حضور یابد.

استان اصفهان همواره در زمینه ثبت‌ آثار جهانی و اینکه به عنوان شهر جهانی مطرح باشد در ایران پیشگام بوده و است. برای ثبت جهانی روستای ابیانه و کلیسای وانک در نشست‌های آینده یونسکو این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

الهیاری تصریح کرد: در حال حاضر ما مثلث طلایی گردشگری ایران را به جهانیان معرفی خواهیم کرد و تورهای بین المللی با تور مثلث طلایی ایران آشنا خواهند شد. ثبت جهانی شهر یزد، و آثار ثبت شده اصفهان و آثار ثبت شده فارس موجب توسعه گردشگری بیش از گذشته خواهد شد و ظرفیت‌های عظیم گردشگری را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در استان اصفهان قراردادهای توسعه‌ای بین استان دیگری نیز منعقد شده است؛ اصفهان، مرکزی و قم و همچنین اصفهان- چهارمحال و بختیاری از نمونه‌های این قراردادها هستند که مطمئنا به توسعه همه جانبه گردشگری اصفهان و کشور کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان همواره در زمینه ثبت‌ آثار جهانی و اینکه به عنوان شهر جهانی مطرح باشد در ایران پیشگام بوده و است. برای ثبت جهانی روستای ابیانه و کلیسای وانک در نشست‌های آینده یونسکو این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

الهیاری اظهار کرد: محور تاریخی اصفهان از مسجد جامع تا محله جلفا نیز در دست بررسی است تا برای معرفی به یونسکو برای ثبت جهانی در نظر گرفته شود و به دلیل اینکه در حال حاضر دیدگاه کشور بحث ثبت‌های جهانی است و یونسکو نیز نسبت به این ثبت‌ها دید ویژه‌تری دارد، می‌توان گفت اولویت‌های ثبت جهانی که در استان اصفهان در نظر گرفته شده دور از انتظار نیست.

منبع: ایسنا