تبیان، دستیار زندگی
مراسم اعطای جوایز «پلاتینو» برای تجلیل از بهترین های سینمای آمریکای لاتین طی یک سال اخیر، در کشور اسپانیا برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آلمادوار» بهترین کارگردان آمریکای لاتین شد

مراسم اعطای جوایز «پلاتینو» برای تجلیل از بهترین‌های سینمای آمریکای لاتین طی یک سال اخیر، در کشور اسپانیا برگزار شد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
پدر آلمادوار

فیلم «شهروند برجسته» ساخته «گاستون دوپار» و «ماریانا کوهن» که اولین بار در جشنواره ونیز سال گذشته رونمایی شد، در جوایز فیلم «پلاتینو» در کشور اسپانیا جوایز بهترین فیلم، فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (اسکار مارتینز)  سینمای آریکای لاتین را از آن خود کرد.

«اسکار مارتینز» پیش از این برای بازی در این فیلم، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز شده بود. داستان این فیلم که محصول مشترک آرژانتین و اسپانیاست درباره یک نویسنده برنده نوبل است که پس از سال‌ها دوری به کشورش بازمی‌گردد اما خطر  مرور خاطرات گذشته او را تهدید می‌کند.

«شهروند برجسته» در جوایز اسکار امسال نمایند سینمای آرژانتین بود اما در نهایت نتوانست به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی راه یابد.

اما «پدرو آلمادوار» برای فیلم «جولیتا» جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی را از آن خود کرد. ساخته «آلمادوار» که در بخش اصلی جشنواره کن 2016 رونمایی شد، بر اساس داستان‌های نوشته «آلیس مونرو»، نویسند کانادایی برنده نوبل ادبیات ساخته شده و به سه دهه از زندگی یک زن اسپانیایی می‌پردازد.

در این فیلم «اما رامیرز» و «آدریانا اوگارت» بازی می‌کنند که در کنار «رزی دی پالما» گروه بازیگران زن قدرتمندی برای این فیلم تشکیل داده‌اند و «آلبرتو ایگلسیاس» همکار قدیمی «آلمادوار» نیز ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. «آلمادوار» در سال 1999 با فیلم «همه چیز درباره مادرم» اسکار خارجی برای سینمای اسپانیا به ارمغان آورد و در سال 1989 نیز با فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به جمع 5 نامزد نهایی اسکار خارجی راه یافت.

در سایر بخش‌های جوایز فیلم «پلاتینو»؛ «سونیا براگا» برای فیلم برزیلی «آکواریس» جایزه بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد و «از دور دست» به کارگردانی «لورنزو ویگاس» از ونزوئلا که سال گذشته شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را کسب کرد نیز با جایزه بهترین فیلم اول جوایز «پلاتینو» تقدیر شد.


منبع: ایسنا