تبیان، دستیار زندگی
نم   دكتر محمد سید طنطاوی، رئیس دانشگاه الازهر   با اشاره به قضیه هسته ای ایران تاكید كرد: از حق ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای دفاع می‌كنم.   معتقدم برنامه هسته ای ایران كاملاً صلح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حق ایران در برخورداری از انرژی هسته ای، دفاع می كنم

دكتر محمد سید طنطاوی، رئیس دانشگاه الازهر   با اشاره به قضیه هسته ای ایران تاكید كرد: از حق ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای دفاع می‌كنم.

معتقدم برنامه هسته ای ایران كاملاً صلح آمیز است و ایران، هیچ از غنی سازی اورانیوم، هدفی جز رسیدن به انرژی ندارد. وی گفت: حق تمامی كشورها است تا مطابق قوانین و پیمانهای بین المللی به سراغ انرژی جایگزین نفت و گاز بروند و این امر قابل مناقشه نیست.
شیخ الازهر تصریح كرد: اگر قرار است با ساخته شدن بمب هسته ای و سلاحهای كشتار جمعی مقابله كنید به سراغ اسرائیل بروید كه همواره قوانین و پیمانهای بین المللی را زیر پا گذارده است و هم اکنون چندین کلاهک هسته ای دارد.
وی گفت: ایران خطری برای امنیت منطقه به حساب نمی آید بلكه كشورهایی مانند اسرائیل اند كه خطری بزرگ برای امنیت منطقه و صلح جهانی به شمار می‌آیند.
این شخصیت اسلامی در ادامه به ضرورت وحدت بین شیعه و سنی در عراق اشاره كرد و گفت: شیعه و سنی باید با وحدت و همدلی جلوی خونریزی‌های فزاینده در رعراق را بگیرند تا كشور از این وضع بحرانی بیرون آید. وی خطر اندیشه تكفیری را در بحرانی کردن اوضاع خاطر نشان کرد و افزود: تا زمانی كه گروهی براحتی حكم به كفر و حلال بودن خون مسلمانان دیگر میكند، این خونریزی‌ها در عراق تمامی ندارد.