تبیان، دستیار زندگی
مسوول مدرسه اسلامی هنر قم دارا بودن زبان روز ادبی را برای طلاب نویسنده و شاعر ضروری دانست. حجت‌الاسلام "امیر جوان‌آراسته"  افزود: اهل قلم و هنرمندان حوزوی باید با بكارگیری قالب و زبان مخاطب پسند پیام و رسالت ادبی و د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دارا بودن زبان روز ادبی برای طلاب نویسنده ضروری است

مسوول مدرسه اسلامی هنر قم دارا بودن زبان روز ادبی را برای طلاب نویسنده و شاعر ضروری دانست.

حجت‌الاسلام "امیر جوان‌آراسته"  افزود:
اهل قلم و هنرمندان حوزوی باید با بكارگیری قالب و زبان مخاطب پسند پیام و رسالت ادبی و دینی خود را منتقل سازند.

وی بیان داشت: هنرمندان طلبه بزرگی در عرصه‌های مختلف هنری به ویژه شعر، ادبیات در سطح استانی و كشوری فعالیت می‌كنند كه برخواسته از حوزه‌های علمیه می‌باشند.

وی با اشاره به خوشنام نبودن كلیت هنر به ویژه هنرهای مدرن و امروزی یادآور شد: برخی از طلاب با بكارگیری از این قالب‌های هنری درصدد انتقال پیام‌های مذهبی و معنوی می‌باشند.

جوان‌آراسته با تاكید بر احساس نیاز طلاب به زبانی جدید جهت ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبین به ویژه نسل جوان، اظهار داشت: دستیابی به زبانی گویا و قالبی متناسب با مسائل روز جامعه بسیار مهم به نظر می‌رسد.

وی بهره‌گیری و میزان موفقیت فرهیختگان حوزوی با تسلط بر نحوه بكارگیری ازاین قالب‌ها و زبان‌ها در بسیاری از عرصه‌ها را مثبت و قابل توجه ارزیابی كرد.

وی با توجه به نو بودن روند تمایل طلاب هنرمند به هنر و زبان‌های امروزی خاطرنشان كرد: تبیین جایگاه هنر در میان طلاب و حوزویان نیاز به گذشت زمان دارد.