تبیان، دستیار زندگی
رد   محمد مهدی عاكف، دبیر كل جمعیت اخوان المسلمون مصر، در گفتگویی تلویزیونی پیرامون صنعت تروریسم، با شبكه «دریم» تاكید كرد: با گسترش صنعت توریسم در صورتی كه با موازین شرعی مطابقت داشته باشد،مشكلی نداریم. &n...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش صنعت توریسم با رعایت موازین شرعی، اشكالی ندارد

محمد مهدی عاكف، دبیر كل جمعیت اخوان المسلمون مصر، در گفتگویی تلویزیونی پیرامون صنعت تروریسم، با شبكه «دریم» تاكید كرد: با گسترش صنعت توریسم در صورتی كه با موازین شرعی مطابقت داشته باشد،مشكلی نداریم.

دبیر كل اخوان المسلمون تاكید كرد: اگر توریست و فرد بیگانه‌ای كه برای سیر و سیاحت به مصر می‌آید ظواهر شرعی را رعایت كند و آشكارا به فساد نپردازد، از حضور آنها در كشور استقبال می كنیم.
و وی گفت: صنعت توریسم، موجب كسب درآمدهای خوبی برای كشور است كه در صورت رعایت شروط اسلامی، بر گسترش آن تاكید می‌كنیم.
وی خاطر نشان ساخت: اسلام هیچگاه با ورود افراد بیگانه به كشورهای اسلامی، جهت سیر و سیاحت مخالف نبوده است. بلكه آن را به عنوان راهی برای مبادله فرهنگها و تمدنها مؤثر می داند البته در صورت رعایت شروطی كه مهمترین آنها رعایت ظواهر اسلامی است.
مهدی عاكف تصریح كرد: اگر توریستی خواست شراب بخورد و یا عملی مخالف دستورات اسلام، در كشوری اسلامی انجام دهد، باید در هتل یا محل اقامت خود انجام دهد و تحت هیچ شرایطی ظواهر را بر هم نزند كه به شدت با آن مخالفیم.