تبیان، دستیار زندگی
یم  سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله لبنان، بعد از دیدار با سلیم الحص، نخست وزیر اسبق لبنان، در كنفرانس خبری اظهار داشت: ما خواهان تشكیل دولت یكپارچه ملی با حضور تمامی جناحهای سیاسی هستیم.   سید حسن ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواستار تشكیل دولتی ملی در لبنان هستیم

سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله لبنان، بعد از دیدار با سلیم الحص، نخست وزیر اسبق لبنان، در كنفرانس خبری اظهار داشت: ما خواهان تشكیل دولت یكپارچه ملی با حضور تمامی جناحهای سیاسی هستیم.

سید حسن نصرالله تاكید كرد: هیچ درخواستی مبنی بر براندازی حكومت نداریم و همواره مشغول فعالیت با دولت هستیم و همكاری‌های خود را با آن ادامه می دهیم.
وی با اشاره به پیشنهاد اكثریت نمایندگان پارلمان مبنی بر اختصاص بند مربوط به استراتژی دفاعی، تاکید کرد: اصلی كه سبب شد اكثریت نمایندگان این استراتژی را مطرح كنند، احتمال ورود نیروهای بین الملل و به دنبال آن تصمیم گیری شواری امنیت بوده كه بر اساس آن اسرائیل را تحت فشار بند هفتم قرار دهند.
نصرالله این پیشنهاد را امری غیر ممكن دانست و افزود: شورای امنیت سازمان ملل كه در آن آمریكا حق وتو دارد، نمی‌تواند نیروهای بازدارنده بین المللی را در اختیار لبنان قرار دهد، تا با كمك آن به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد.
وی همچنین با اشاره به نقض میثاق شرافت ابراز نگرانی كرد و گفت: با نقض آن درگیری و خونریزی در كشور ایجاد خواهد شد.
دبیر كل حزب الله لبنان در ادامه گزارش اخیر كمیته بین المللی تحقیق درباره ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان را مثبت و معقول ارزیابی كرد.