تبیان، دستیار زندگی
معاون صنایع دستی گفت: فکر می کنم سیرجان شانس زیادی برای جهانی شدن دارد و به محض جهانی شدن، در شبکه جهانی نیز قرار خواهد گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیرجان شانس زیادی برای جهانی شدن دارد

معاون صنایع دستی گفت: فکر می‌کنم سیرجان شانس زیادی برای جهانی شدن دارد و به محض جهانی شدن، در شبکه جهانی نیز قرار خواهد گرفت.

بخش هنری تبیان
بهمن نامورمطلق

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی - در حاشیه سفر یک روزه به سیرجان همراه ارزیابان یونسکو با هدف ارزیابی این شهر به‌عنوان کاندیدای جهانی شدن صنعت گلیم آن، اظهار کرد: در شهرستان سیرجان شاهد فعالیت سه نسل در کنار هم بوده‌ایم و مطمئن هستیم گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی، در احیای اقتصاد این شهرها و روستاها، نقش بزرگی در جهانی شدن دارد. مردم و مسئولان نیز همکاری و استقبال لازم را در این زمینه داشته‌اند.

او ادامه داد: با توجه به مطرح شدن شهرها و روستاهای جهانی در سطح دنیا، به‌لحاظ دیده شدن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها، کشور ما نیز در این میان شهرها و روستاهای فراوانی دارد که می‌تواند از این فرصت استفاده و قابلیت‌ها و گنج‌های نهفته خود را برای جهانیان آشکار و معرفی کند.

وی که در روستای دارستان سخن می‌گفت، بیان کرد: این معرفی علاوه بر نشان دادن زیبایی‌های روستاها و شهرها به جهان می‌تواند در توسعه و اقتصاد جامعه محلی نیز سودمند باشد. امروز شهر سیرجان و روستای دارستان نشان داد که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد تا حدی که کارشناسان شورای صنایع دستی را متحیر کرد.

با توجه به مطرح شدن شهرها و روستاهای جهانی در سطح دنیا، به‌لحاظ دیده شدن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها، کشور ما نیز در این میان شهرها و روستاهای فراوانی دارد که می‌تواند از این فرصت استفاده و قابلیت‌ها و گنج‌های نهفته خود را برای جهانیان آشکار و معرفی کند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور همچنین گفت: مردم و هنرمندان این شهرستان و روستا با وحدت و اشتراک به تولید آثار می‌پردازند و چند نسل کنار هم کار کرده‌اند و این امر برای سازمان‌های جهانی بسیار مهم است که این مهارت‌ها و این زیبایی‌شناسی به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم و مسئولان همکاری و استقبال لازم را داشته اند و فکر می کنم سیرجان شانس زیادی را برای جهانی شدن دارد و به محض جهانی شدن در شبکه جهانی قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور همچنین اظهار کرد: کاری که با جهانی شدن انجام می‌دهیم، موجب گفتمان‌سازی و برندسازی می‌شود و با تمهیداتی که از نظر قانونی پیش‌بینی شده است همه ارگان‌ها و نهادها موظف می‌شوند در ایجاد زیرساخت‌های رشد و توسعه و ارتقای گلیم کمک کنند.

او افزود: امیدواریم شرایط خوبی برای فروش و صادرات فراهم شود و مطمئنا این برندسازی کمک بزرگی خواهد بود؛ اما همچنان باید فعالیت‌های زیادی با وجود این‌که تولید صنایع دستی در کشور خوب است، در این راستا انجام شود و آنچه که باید بیشتر به آن توجه شود، فروش و صادرات و تجاری‌سازی صنایع دستی است

منبع: ایسنا