تبیان، دستیار زندگی
در این دنیای خاکی هر چه قدر به مسائل عمیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم هنوز هم ناشناخته هایی هست که اگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حقایقی باور نکردنی

در این دنیای خاکی هر چه قدر به مسائل عمیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم هنوز هم ناشناخته هایی هست که اگر به آن ها دقت کنیم، حیرت زده می شویم. تعدادی از آن حقایق عجیب را در این مطلب برای شما آورده ایم:

حقایقی باور نکردنی

بزها هم مانند انسان ها دارای لهجه هستند.

مطالعات نشان داده است که در حیوانات نیز مانند انسان ها و با توجه به شرایط و محیط و هم چنین مدت زمانی که در کنار همنوعان خود می گذرانند صدای آن ها نیز تغییر می کند.

حقایقی باور نکردنی

گرگ ها حیواناتی هستند که فقط یک بار ازدواج می کنند.

هر گله ی گرگ معمولا از یک گرگ نر و ماده ی اصلی که رهبری گله را بر عهده دارند و فرزندان آن ها در نسل های مختلف تشکیل شده است. توله های بالغ تر نیز از برادران و خواهران کوچک تر خود مواظبت می کنند.

حقایقی باور نکردنی

حیوانی که هیچ وقت نمی میرد و دوباره متولد می شود.

این جانور دریایی می تواند با استفاده از سلول های بنیادی بدن خود اعضای از بین رفته یا نقص شده ی خود را ترمیم کند به نحوی که انگار عضو تازه به وجود آمده است.

حقایقی باور نکردنی

پنگوئن ها مانند انسان ها از یک دیگر خواستگاری می کنند.

پنگوئن ها نیز تنها یک بار ازدواج می کنند و وقتی پنگوئن نر یک هم نوع ماده را برای ازدواج انتخاب می کند با دادن یک سنگریزه از او خواستگاری خواهد کرد.

حقایقی باور نکردنی

فیل ها بسیار اجتماعی هستند و آداب و رسوم خاصی دارند.

فیل ها می توانند بخندند یا گریه کنند. هم چنین آن ها برای عضوی از خانواده که مدتی از جمع خانوادگی دور بوده است جشن استقبال تشکیل می دهند و برای فیل های درگذشته نیز مراسم سوگواری برگزار می کنند.

حقایقی باور نکردنی

گاوها با یک دیگر دوست می شوند ؛ آن ها بسیار اجتماعی هستند.

گاوها بسیار اجتماعی هستند و حتی می توانند دوستی عمیق تری با یکی از گاوهای گله داشته باشند. اگر آن ها به هر دلیلی از بهترین دوستشان جدا شوند دچار استرس و افسردگی خواهند شد.

حقایقی باور نکردنی

گاوهای دریایی الهام بخش افسانه های مربوط به پری دریایی بوده اند.

هنگامی که چند وال با هم در یک مکان حضور دارند همه با هم یک آهنگ مشترک را خواهند خواند بدین ترتیب ممکن است آهنگ دنباله دار شود . نکته ی جالب این که اگر آهنگ اجرا شده به اندازه ی کافی جالب و گیرا باشد به دیگر مناطق نیز سرایت کرده و وال های دیگر نیز آن را یاد گرفته و از آن لذت خواهند برد.

حقایقی باور نکردنی

صدف ها می توانند تغییر جنسیت دهند.

صدف ها بسته به این که در فصل جفت گیری حاضر کدام جنس مفیدتر خواهد بود جنسیت خود را تغییر می دهند.

حقایقی باور نکردنی

شیرهای ماده در تمام طول زندگی در کنار دیگر شیرهای ماده گروه خواهند ماند.

شیرهای ماده خواهر تمام طول زندگی را در کنار هم خواهند ماند. هم چنین شیرهای ماده در صورت بچه دار شدن نیز در کنار مادران و خاله های خود خواهند ماند در صورتی که شیرهای نر جوان برای رسیدن به رویاهای خود گله را ترک می کنند.

حقایقی باور نکردنی

اسب های دریایی نر مسئول به دنیا آوردن بچه ها هستند

اسب های دریایی زندگی تک همسری دارند. وقتی که زمان جفت گیری فرا می رسد اسب آبی نر تخم های بارور شده را در یک کیسه در بدن خود نگه داری خواهد کرد تا زمانی که نوزادان به دنیا بیایند. همچنین اسب های دریای نر و ماده در هنگام شنا دم های یکدیگر را می گیرند درست مانند انسان ها که دست در دست هم قدم می زنند.

حقایقی باور نکردنی

اسب ها از حالات چهره برای ارتباط با یک دیگر استفاده می کنند.

حقایقی باور نکردنی

Koodak@ebyan.com

تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت با ما بیاموز- سایت آخرین خبر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.