تبیان، دستیار زندگی
شد   دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بسیاری از شبهات امروز بشر را ناشی از تحولات زندگی در عصر جدید دانست.   دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در همایش مراكز پاسخگویی دینی سراسر كشور در مدرسه ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ به شبهات متناسب با زبان روز باشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بسیاری از شبهات امروز بشر را ناشی از تحولات زندگی در عصر جدید دانست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در همایش مراكز پاسخگویی دینی سراسر كشور در مدرسه عالی دارالشفاء قم اظهار داشت: اگر حجم شبهات وارده را جمع آوری و هماهنگ كنیم، در زمینه پاسخگویی موفق تر خواهیم بود. زیرا بسیاری از سوالات مطرحه ناشی از تحولات زندگی بشر است.
وی اضافه كرد: جریان پاسخگویی به شبهات را باید به دو بخش شامل جریانی كه اعتقادات و مبانی را زیر سوال می برند و جریانی كه ناگزیر از سیر تحولات زندگی سوالاتی را مطرح می كنند تقسیم کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی سوالات متناسب با سیر روبه جلو جامعه را خواستار شد و گفت: پاسخ های ما هم به سوالات باید متناسب با عصر و زمان كنونی به جوانان و نوجوانان باشد.
در این زمینه می بایست به گونه ای در جامعه عمل شود كه سطح فرهنگی جامعه در مقابل شبهات مصون بماند و قبل از هرگونه ایجاد شبهه جواب آن در خدمت جوانان باشد.
در ادامه این مراسم مهدی نوید رئیس سازمان آموزش و پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: ساماندهی حیطه شناخت و معرفتی جوانان و كودكان یكی از وظایف آموزش و پروش است و مشكلاتی را كه امروز در حیطه شناخت در جامعه شاهد هستیم ناشی از نبود ساماندهی در حوزه دین است.