تبیان، دستیار زندگی
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ، حسن مسعودی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی کشور اشتغال دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

200هزار نفر در مدارس غیردولتی اشتغال دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ، حسن مسعودی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی کشور اشتغال دارند، افزود: ماده 25 قانون با صراحت بر موضوع بیمه کارکنان مراکز غیردولتی تاکید دارد و مشخص کرده که همه افرادی که در مراکز غیردولتی کار می‌کنند و فاقد پوشش بیمه ای هستند باید تحت پوشش قانون تامین اجتماعی که یکی از مصادیق آن بیمه است، قرار گیرند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

200هزار نفر در مدارس غیردولتی اشتغال دارند

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است تاسیس کنندگان مدارس غیردولتی باید نسبت به بیمه تمامی کسانی که همکاری دارند، اقدام کنند، اضافه کرد: افراد پاره وقت نیز باید تحت پوشش بیمه باشند و حق و حقوق خود را مطابق با قانون کار دریافت کنند .

وی با بیان این كه حمایت از موسسان، دانش آموزان، اولیا و حمایت از قانون و مقررات و کارکنان مشغول به کار در این مدارس در دستورکار قرار داده شده است، افزود:11 درصد از دانش آموزان کشور به تعداد حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که نو آموزان پیش دبستانی و خرید خدمات در بین این 11 درصد نیستند .

مسعودی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه هدف گذاری برای پوشش 15 درصدی دانش آموزان کشور در این مدارس لحاظ شده است .

وی با بیان اینکه 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد اظهارکرد: توسعه و تقویت مدارس غیردولتی هدف این بخش بوده و سیاست های وزیر آموزش و پرورش و سازمان نیز بر نقش آفرینی بیشتر این مدارس درکشور است .

مسعودی با بیان اینکه هدف گذاری های سال قبل بر پوشش 20 درصدی دانش آموزان بوده است، اظهارکرد: این هدف گذاری محقق نشده و و سهم کشور از این مدارس بسیار کم است .

گفتنی است؛ هم اکنون 13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که فقط 11 درصد آن ها در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش