تبیان، دستیار زندگی
ست   مدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وظیفه روحانیت را به عنوان اصیل ترین نهادتبین دین، پاسخگوئی به شبهات داشت.   حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی دوشنبه در نخستین همایش مراكز پاسخگویی د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه روحانیت پاسخ گویی به شبهات است

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وظیفه روحانیت را به عنوان اصیل ترین نهادتبین دین، پاسخگوئی به شبهات داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی دوشنبه در نخستین همایش مراكز پاسخگویی دینی مراكز سراسر كشور پرسش را در اسلام یك فریضه عنوان كرد و اظهار داشت: اسلام پرسش را یك فرضیه می داند و به تبع آن پاسخگویی را نیز فرضیه محسوب می كند. امروز یكی از مهمترین وظایف روحانیت بعنوان اصیل ترین نهاد تبیین دین، پاسخگویی به سوالات و شبهات است.
وی با بیان اینكه در طول تاریخ حیات تشیع یكی از مهم ترین دغدغه های علماء پاسخ به سوالات بوده است گفت: بسیاری از آثار برجسته دینی در پاسخ به سوالات نگاشته شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به هجوم تبلیغاتی دشمنان علیه جمهوری اسلامی خاطر نشان ساخت: علی رغم وجود مراكز مختلف پاسخ گویی دینی در سطح كشور خلاء سامان دهی این مراكز بسیار مشهود بود كه این دفتر، طرح ساماندهی این مراكز را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه كرد.
وی ادامه داد: در پانصدمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد ستادی در جهت ساماندهی مراكز پاسخگویی در كشور مورد تصویب قرار گرفت كه طی دو سال فعالیت این ستاد موفق شدیم 54 مركز را شناسایی كنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی یادآور شد: با بهره گیری از امكانات و ساماندهی مراكز، امروز شبهات مختلفی شناسایی شده و توانسته ایم در بیست لوح فشرده مقدار زیادی از سوالات و پاسخ آنها را جمع آوری كرده و در اختیار مراكز قرار دهیم.
انتهای خبر