تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله نوری همدانی عدم وجود روحیه جهاد در بین مسلمانان را موجب به ذلت كشیده شدن جهان اسلام بر شمرد.  حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دانشجویان و جوانان هندی شركت كننده در مراسم ارت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهاد عزت اسلام است


حضرت آیت الله نوری همدانی عدم وجود روحیه جهاد در بین مسلمانان را موجب به ذلت كشیده شدن جهان اسلام بر شمرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دانشجویان و جوانان هندی شركت كننده در مراسم ارتحال حضرت امام اظهار داشت: یكی از درسهای قیام حضرت امام خمینی (ره) جهاد در برابر دنیای كفر و نفاق و شرك است. تا مسلمانان در این راه مجاهدت نكنند اسلام، ذلیل است، جهاد، عزت اسلام است.
وی با بیان اینكه دشمن همواره در كمین ملتهای مسلمان بوده و هست تصریح كرد: اگر در ایران روحیه جهادی نبود آمریكا قبل از عراق و افغانستان به ایران حمله كرد. باید روحیه جهاد و شهادت طلبی در تمام جهان اسلام تقویت شود.
این مرجع تقلید عدم وحدت بین مسلمین جهان را مهمترین نگرانی دلسوزان دانست و افزود: دغدغه ای كه امروز جهان اسلام را نگران كرده است عدم اتحاد است. بوش و صهیونیسم جهانی دشمن شماره یك اسلام به حساب می آیند ولی شاهد هستیم برخی از كشورهای اسلامی به دنبال ایجاد ارتباط با این كشورها هستند.
وی شناخت دشمنان اسلام و مطالعه تاریخ استكبار را برای مسلمانان ضروری برشمرد و یاد آور شد: قرنها كشورهای غربی با تحت سیطره قرار دادن كشورهای اسلامی زمینه استضعاف مسلمانان و تقویت خود را بوجود آوردند.
اگر نگاهی به موزه های اروپا بیندازیم شاهد هستیم كه آنها چگونه تمام سرمایه های ما را به غارت بردند.
انتهای خبر