تبیان، دستیار زندگی
ند  همه مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی به مناسبت امسال باید حرکت های فرهنگی خود را با نام مبارک پیامبر اعظم (ص) تطبیق دهند .  رئیس شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در نود و هفتیمن جلسه این شورا افزود : دبیرخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی باید تمام حرکت های خود را با سال پیامبر اعظم (ص) تطبیق دهند

همه مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی به مناسبت امسال باید حرکت های فرهنگی خود را با نام مبارک پیامبر اعظم (ص) تطبیق دهند .

رئیس شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در نود و هفتیمن جلسه این شورا افزود : دبیرخانه شورای عالی فرهنگی موضوعات پیشنهاد شده توسط مرکز فرهنگی آستان قدس رضوی را بررسی و اولویت بندی نماید و مجموعه های فرهنگی نیز پس از تقسیم کار موضوع را با جدیت دنبال کنند .

نماینده ولی فقیه در خراسان با تاکید بر اینکه انبیای الهی برای ایجاد نظام توحیدی و اجرای احکام الهی مبعوث شدند و گفت : مهمترین کار انبیاء و اولیای الهی ، ایجاد نظام توحیدی در برابر فرهنگ جاهلیت ، شرک و بت پرستی و قراردادن توحید و احکام الهی در متن جامعه بود .

وی با اشاره به انقلاب بزرگ پیامبر اعظم (ص) افزود : در سرزمینی که جز تفکر جاهلی ، تعصبات شدید کور کورانه و بت پرستی حاکم نبود ، پیامبر اعظم (ص) ، فرهنگی الهی ، توحیدی و معنوی را پایه گذاری کرد و این امر همانگونه که اصحاب معرف گفته اند ، یک معجزه بزرگ بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و هنر امام راحل در پیروی از پیامبر اعظم (ص) گفت : هنر امام راحل نیز با تاسی به پیامبر اکرم (ص) ایجاد انقلابی بود که در زمینه فرهنگ ، اقتصاد و سیاست ، تحول و دگرگونی عظیمی به وجود آورد و مبنای حرکت ما در تداوم انقلاب نیز سیره و روش خدا و تاسی و الگو گیری از آن حضرت است .

آیت الله واعظ طبسی با اشاره به نام گذاری امسال از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : باید نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی شان بیان فرمودند ، توسط مجموعه های فرهنگی مورد دقت ، مطالعه و بررسی قرار گیرد ، زیرا هر یک از این جملات حاوی چند کتاب مطلب است .

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با تاکید بر توجه دادن افکار عمومی به نقش رهبری در جامعه اسلامی افزود : باید توجه دنیا را به جایگاه رهبری در اندیشه اسلامی جلب نمود و به آنان نشان داد که چگونه ملت ما و امت اسلامی پشت سر رهبری حرکت می کنند .