تبیان، دستیار زندگی
رد آیت الله مكارم شیرازی در دیدار جمعی از فضلا، طلاب و سایر اقشار مردم شهر حله عراق گفت: مرجعیت دینی یك نعمت بسیار بزرگ است و اگر مرجعیت در عراق نبود سرنوشت آن به گونه ای دیگر بود زیرا اختلافات مانند صاعقه و زلزله، بلاد ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر مرجعیت در عراق نبود اختلافات مانند صاعقه بلاد را ویران می كرد

آیت الله مكارم شیرازی در دیدار جمعی از فضلا، طلاب و سایر اقشار مردم شهر حله عراق گفت: مرجعیت دینی یك نعمت بسیار بزرگ است و اگر مرجعیت در عراق نبود سرنوشت آن به گونه ای دیگر بود زیرا اختلافات مانند صاعقه و زلزله، بلاد را تخریب می كند.

آیت الله مكارم شیرازی، با ابراز خرسندی از این دیدار، قرآن را محور هدایت بشر معرفی كرده و اظهار داشت: عمل و رجوع به آن در هنگام بروز فتنه های مختلف سبب نجات انسان ها می شود.

وی با تاكید بر قرائت ، تدبر و عمل به قرآن كریم و نیز حفظ وحدت اسلامی بین اقوام مختلف در خصوص نقش مرجعیت دینی در هدایت جامعه خاطر نشان كرد: ‌لازم است وحدت اسلامی تحت رهبری مرجعیت مورد توجه واقع شود، مرجعیت دینی یك نعمت بسیار بزرگ است و اگر مرجعیت در عراق نبود سرنوشت آن به گونه ای دیگر بود، زیر اختلافات همانند صاعقه و زلزله بلاد و شهرها را تخریب می كند.

ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان به ممالك اسلامی افزودند: دشمنان سعی می كنند شبهات و مفاسد وسیعی را در عقاید و اخلاق جوانان وارد كرده و اذهان آنان را تخریب می كنند لذا باید به قرآن و معارف الهی تمسك جوئیم.

لازم به ذكر است در ابتدای این جلسه یكی از روحانیون عراق با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله مكارم شیرازی، بر لزوم تبعیت مردم از نظرات فقهی، سیاسی، اخلاقی واقتصادی مرجعیت به عنوان عامل پیشرفت و تعامل اسلامی تاكید نمود و خواستار افزایش اینگونه دیدارها شد.