تبیان، دستیار زندگی
ست  حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی به تشریح فعالیت‌های ستاد پاسخ‌گویی به مسایل دینی پرداخت و پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی را عرصه خاموش فرهنگی کشور خواند  معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی امروز در نشستی مطبوعاتی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ‌گویی به مسایل دینی، عرصه فرهنگی خاموش است

حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی به تشریح فعالیت‌های ستاد پاسخ‌گویی به مسایل دینی پرداخت و پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی را عرصه خاموش فرهنگی کشور خواند

معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی امروز در نشستی مطبوعاتی که در آستانه برگزاری همایش و نمایشگاه مراکز پاسخگویی به مسائل دینی برگزار شد اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر به دلیل اقبال جامعه به مسائل دینی و مطرح شدن مباحث نوین دینی، ضرورت پاسخگویی به پرسش‌های دینی، بیشتر احساس می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی افزود: به دلیل پراکندگی مراکز پاسخگویی به مسائل دینی برای نخستین بار در برنامه توسعه سوم کشور در ماده 159 بند الف در سال 1380 تصویب شد تا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محور مراکز پاسخگویی به مسایل دینی قرار گیرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در جسله پانصدم خود به طور مفصل وظایف این ستاد را اعم از شناسایی مراکز و بهسازی آنان مشخص کرد.
وی از شناسایی 54 مرکز پاسخگویی به مسائل دینی در کشور خبر داد و گفت: از دیگر فعالیت‌های این ستاد، ساماندهی به کلیه فعالیت‌های علمی مکتوب و غیرمکتوب سه دهه گذشته در کشور و جمع ‌آوری آن در بانک اطلاعات می‌باشد که در اختیار محققین قرار می‌گیرد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، گردآوری کلیه آثاری که به گونه‌ای به نقد اندیشه دینی پرداخته است و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شامل کتب ضاله و شبهه‌افکن را از دیگر فعالیت‌های این ستاد اعلام کرد و گفت: این کتابخانه و آثار آن جهت استفاده طلاب و پژوهشگران در اختیار قرار آنان قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام سبحانی افزود: این ستاد در صدد تخصصی کردن پرسش‌ها و حمایت از روش‌های نوین پاسخگویی به مسایل دینی می‌باشد.
وی تعمیق محتوای علمی با همکاری مراکز پاسخگویی را از اهداف دیگر ستاد برشمرد و گفت: در این همایش، مراکز پاسخگویی و نهادهای فرهنگی کشوری شرکت کرده‌اند و دست‌آوردهای خود را در نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار داده‌اند.
معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، پاسخگویی به مسائل دینی را عرصه خاموش فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: این مراکز با حداقل امکانات و بی‌نام و نشان به پرسش‌های اساسی مردم پاسخ‌ می‌گویند.
حجت‌الاسلام سبحانی در پایان هدف ستاد پاسخگویی به مسایل دینی را احیاء فرهنگ پرسش‌گری و پاسخ‌گویی خواند و از اصحاب رسانه دعوت کرد با شرکت در این عرصه بر غنای این فرهنگ بیافزایند.

همچنین قایم مقام ستاد پاسخ‌گویی به مسایل دینی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد، هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه را آشنایی مراکز پاسخ‌گویی به یکدیگر و ارائه الگوهای پاسخ‌گویی اعلام کرد.
خاطرنشان می‌شود همایش و نمایشگاه مراکز پاسخ‌گویی به مسایل دینی از 22 تا 25 خردادماه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار می‌شود.
گفتنی است ساعت بازدید عموم مردم از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12:30 و عصرها از ساعت 16 تا 19 در محل برگزاری همایش می‌باشد.