تبیان، دستیار زندگی
ست عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی زن آموزشهای كاربردی را ببیند، خانواده و به تبع آن اجتماع را آموزش می‌دهد، در واقع با حضور خواهران طلبه در جامعه، افراد آنطور كه اسلام خواسته، تربیت می‌شوند.   آیت‌الله مومن، در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زن بستر ساز رشد و تعالی جامعه و مظهر بالندگی بشر است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی زن آموزشهای كاربردی را ببیند، خانواده و به تبع آن اجتماع را آموزش می‌دهد، در واقع با حضور خواهران طلبه در جامعه، افراد آنطور كه اسلام خواسته، تربیت می‌شوند.


  آیت‌الله مومن، در ششمین گردهمایی خانواده‌های حوزویان با تاكید بر اینكه آموزش مسائل دینی به خواهران بسیار ارزنده است، اظهار داشت: وقتی زن آموزش ببیند خانواده و اجتماع را آموزش می‌دهد و با حضور خواهران طلبه در جامعه، افراد آنطور كه اسلام خواسته، تربیت می‌شوند. عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر پركردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با آموزشهای دینی، تصریح كرد: طلاب وظیفه دارند در دین تفقه كنند و بعد جامعه را هدایت نمایند. دستورات خداوند، لطف به انسان برای سعادتمندی او است كه در لباس حرام و حلال بروز پیدا كرده است.

وی افزود: فرا گرفتن و آموزش دین در محضر خدا با ارزش است، هدایت و تبلیغ دستور دین است و همان خدایی كه دستور نماز داده امر به تبلیغ و هدایت نیز كرده است.

حجت‌الاسلام آشتیانی، معاون تهذیب حوزه علمیه قم نیز در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه زن در اسلام اظهار داشت: اگر صبر و حمایت خواهران از شوهرانشان نباشد ترویج دین اسلام در شرایطی كه دشمن سعی در نابودی آن دارد، بسیار سخت خواهد بود، بانوان در ثواب تحصیل علم شوهرانشان سهیم هستند و باید بتوانند در مباحث پیچیده فقهی با آنها بحث كنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه مهم تربیتی بانوان در جامعه خاطرنشان كرد: بانوان باید در جامعه تاثیرگذار باشند وحوزه های علمیه نیز باید با تلاش در این زمینه وظیفه خود را انجام داده و جامعه را از ناهنجاری نجات دهند.

بنابر گزارش مركز خبر حوزه در پایان این مراسم از خواهران برگزیده دوره‌های آموزشی معاونت تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم تجلیل شد.