تبیان، دستیار زندگی
!! برای اولین بار ارتش آمریكا نمازخانه‌ای اسلامی در یكی از پادگان‌های این كشور دایر و در مراسمی ویژه با حضور «گوردون انگلند» معاون وزیر دفاع این كشور آن را افتتاح نمود. به گزارش خبرگزاری فارس، این نمازخانه از چهارشنبه برای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا برای سربازان مسلمان خود نماز خانه می سازد !!!!

برای اولین بار ارتش آمریكا نمازخانه‌ای اسلامی در یكی از پادگان‌های این كشور دایر و در مراسمی ویژه با حضور «گوردون انگلند» معاون وزیر دفاع این كشور آن را افتتاح نمود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمازخانه از چهارشنبه برای عبادت مسلمانانی كه در ارتش امریكا به خدمت مشغول هستند آماده شده است.

بنا بر گزارش وزارت دفاع آمریكا، محل تاسیس نمازخانه پایگاه تفنگداران دریایی (كوانتیكو) واقع در ویرجینیا اعلام شده است.

بر پایه گزارش‌های رسمی در حال حاضر بیش از چهار هزار پرسنل مسلمان در ارتش آمریكا خدمت می‌كنند.

انگلند یكی از اهداف گشایش این مركز را زمینه‌سازی برای آموزش دیگران نسبت به حقایق اسلام معرفی كرد و افزود: از این طریق درك كاركنان نظامی نسبت به تنوع فرهنگ‌ها عمیق‌تر خواهد شد.

وی در سخنرانی خود در هنگام افتتاح نمازخانه گفت: مسلمانان بیش از یك قرن است كه در ارتش آمریكا خدمت می كنند.

انگلند در این مراسم به نشانه اهمیت دادن به حضور كادر مسلمان در ارتش آمریكا از خدمات چند تن از نظامیان با سابقه مسلمان در این قوا، كه برخی از آنها در اجتماع حضور داشتند تجلیل كرد. از جمله وی به سرهنگ بازنشسته «نظیم عبدالحكیم» 86 ساله اشاره كرد و گفت 62 سال پیش در روز ششم ژوییه سال 1944 عبدالحكیم در «نورماندی» در بخش مهندسی عملیات لجستیكی نقشی بسزا در استقرار پایگاه متفقین برای شكست نهایی ارتش نازی داشت.

در گزارش ارسالی توسط وزارت دفاع آمریكا تاكید شده، نمازخانه فعلا در مكانی موقتی دایر شده است و بناست مركزی ویژه در پایگاه ساخته شود كه پیش بینی شده تا سال 2009 میلادی ساخت آن طول بكشد.

در این گزارش اشاره‌ای به چگونگی رفع نیازهای مذهبی مسلمانان در دیگر پایگاه‌های نظامی در خاك آمریكا و یا پایگاه‌های خارجی آن نشده است.